Sredina i kraj siječnja vrhunac su sezone sniženja zbog čega trgovine poznatih brendova još i više vrve primamljivim crvenim natpisima kojima privlače brojne ljubitelje pristupačne mode. Cijene ovih dana vrtoglavo padaju do čak 70% premda i dalje, nažalost, nismo dostigli praksu zapadnih zemalja. Onu praksu kada su velika sniženja i rasprodaje potpuno normalna, svakodnevna pojava, dok su u Hrvatskoj, primjerice, samo neki od artikala u trgovinama dostupni po 70 ili više posto sniženim cijenama. Ako je vjerovati stručnjacima, razlog su zalihe u skladištu, odnosno obrtaj odjeće i modnih dodataka u samoj trgovini zbog čega ekonomska računica nije još dostigla onu razinu kojoj se nadamo, a izazvala bi velike rasprodaje u vodećim hrvatskim epicentrima stila.

Domaći stilisti su nam otkrili što kupuju na sniženju
Profimedia, Matej Grgić 

Bilo kako bilo, Hrvati kupuju sve više: u prosincu je prema izvještajima Hrvatske gospodarske komore potrošeno čak više od milijardu kuna više nego u prosincu 2018., pri čemu modni segment zasigurno odnosi golem dio tog kolača. Sada, u sezoni sniženja, potraga za omiljenim komadima odjeće, modnih dodataka i obuće se nastavlja, a trgovački centri vrve posjetiteljima u potrazi za garderobom u kojoj će provesti ostatak zime, ali i dočekati prve dane proljeća. Jedan od vodećih trendova jest i porast kupnje odjeće na mrežnim stranicama popularnih high street lanaca, pri čemu Zara, Mango i Asos, kao i Topshop, funkcioniraju kao omiljene online destinacije brojnih slavnih Hrvata. Kako bismo iz prve ruke doznali što i gdje kupuju jedni od najpoznatijih modnih insajdera u Hrvatskoj, pitali smo stiliste što misle o ovogodišnjoj sezoni sniženja te jesu li već nabavili omiljene komade. Otkrili su nam i neke od svojih omiljenih adresa za kupnju...

Domaći stilisti su nam otkrili što kupuju na sniženju
Profimedia, Matej Grgić 

Ana Bacinger

“Kupujem gotovo isključivo na sniženjima, tijekom godine možda kupim dva - tri komada po punoj cijeni. To su većinom traperice na kojima nikad ne štedim, tenisice i even­tualno neki komad za koji proci­jenim da neće dočekati popuste. Sredinom siječnja krećem u potragu za komadima u kojima planiram provesti proljeće i ljeto, a obavezno kupim i nekoliko zimskim komada za koje sam sigurna da mi neće dosaditi do iduće zime. Nakon toga više ne ulazim u trgovine, mislim da sam se zasitila zbog posla kojim se bavim. Kupujem po webshopovima, a najčešće su to Topshop, Mango, Asos i nezaobilazna Zara jer imaju najpristupačnije cijene i odličnu ponudu, ali volim zaviriti i u ponudu Bimbe Y Lole i Miiste.”

Domaći stilisti su nam otkrili što kupuju na sniženju
Profimedia, Matej Grgić 

Ivan Friščić

“Ne poznajem nikoga tko ne kupuje na sniženjima. Budući da je moj stil poprilično jednostavan i uglavnom nosim crne komade koji su uvijek u trendu, mogao bih gotovo sve kupovati na sniženjima. No većinom kupujem kada se za to ukaže potreba, neovisno o sniženju. Na sniženjima kupujem traperice i obuću jer u te komade najviše investiram. Rijetko kupujem odjeću naslijepo ili online jer su modeli često različiti i moram ih probati. Dobra je stvar u online šopingu što se za sve može napraviti povrat pa se ponekad upustim i u to. No uglavnom biram brendove koje inače nosim i čije krojeve poznajem. Najčešće kupujem domaći dizajn, a prilikom kupnje važan mi je sirovinski sastav odjeće.”

Domaći stilisti su nam otkrili što kupuju na sniženju
Profimedia, Matej Grgić 

Ana Nikačević

“Kupujem na sniženjima, ali vrlo promišljeno. To su najčešće komadi koje sam već dugo željela i sve manje sam sklona impulzivnoj kupnji na sniženjima. Prije sam imala konzumeristički pristup kupnji na sniženju, a danas je to promišljenije i ciljano. Gužve u trgovačkim centrima pomalo me umaraju i ne ostavljaju mi dovoljno prostora da promislim o samoj kupnji. Na sniženjima češće kupujem komade s potpisom domaćih dizajnera jer su mi tada cjenovno dostupniji i smatram da pametnije investiram nego kada bih u istom trenu kupila nekoliko komada iz high street ponude. Dobar dizajnerski komad uvijek ima prednost. Kupujem i online te priznajem kako sam ipak malo impulzivnija u tom pristupu.”