Otkako je počela koronakriza u drugom tjednu ožujka, ništa više nije kao prije. Posebice se to odnosi na industriju mode koja se stubokom promijenila. No neki se modni igrači itekako trude održati proizvodnju, entuzijazam i kreativnost na visini zadatka. Lana Puljić, dizajnerica brenda Lokomotiva, pravi je primjer kako graditi svoj brend bez obzira na objektivne okolnosti, koje trenutačno nikome ne idu u prilog.
Story: Ovo ljeto po svemu je specifično, a nadamo se i neponovljivo. Koronakriza mijenja modnu scenu iz temelja. Kako se vi nosite s novonastalom situacijom? Kolekcija je malo kasnila, ali sada je tu i izgleda impresivno.
Hvala vam puno na lijepom komplimentu. Doista, kolekcija je dosta kasnila, ali iznimno sam zadovoljna konačnim rezultatom. Plan je bio objaviti ovu modnu priču sredinom travnja, ali zbog izolacije je dio materijala koji sam naručila kasnio, a time i izrada kolekcije. No nipošto nisam htjela odustati od ove, meni vrlo osobne, priče unatoč situaciji koja nas je snašla i ustrajala sam u tome da je prije ili poslije na kvalitetan način podijelim s vama. Moram priznati da mi je taj nametnuti lockdown zaista umrtvio posao preko noći, ali drago mi je sada vidjeti sve ove pozitivne reakcije i zaista golem interes koji je nastao tijekom ove kampanje. Trenutačno sam iznimno zadovoljna razvojem situacije, ali iskreno, pomalo strepim od jeseni.
Story: U snimanje i prezentaciju kolekcije uključili ste svoje prijateljice i poznanice, koje su ujedno i ambasadorice brenda. Kako su reagirale na takvu ideju?
Ovom kampanjom željela sam pokazati kako moj brend odijeva ‘stvarne’ žene. Zapravo i ne volim taj izraz jer sve su žene koje fotografiramo ‘stvarne’ - bile one profesionalni modeli ili ne. Ali da ne filozofiram previše, željela sam napokon i slikom odgovoriti na to vječno pitanje koje mi se uporno postavlja: “Kako izgleda idealna Lokomotiva žena?” Odgovor je jednostavan - evo baš ovako! Sve žene uključene u ovu kampanju zaista i u svakodnevnom životu nose Lokomotivu. Htjela sam ih prikazati u životnim situacijama specifičnim za njih ili jednostavno u situacijama u kojima se trenutačno nalaze. Želja je bila dočarati koliko su prekrasne, hrabre i osebujne u svojoj različitosti, ali ipak s jednom dodirnom točkom - Lokomotivom. Na moj prijedlog za sudjelovanje u kampanji reagirale su iznimno pozitivno. Nikoga nisam morala nagovarati, objeručke su prihvatile tu ulogu i moram priznati da su odradile vrhunski posao. Iznimno sam ponosna na svaku od njih i velika mi je čast što su pristale biti dio ove moje lijepe i intimne, osobne priče.
Story: Snaga ženskog zajedništva i sinergije posljednjih je godina doista u fokusu šire javnosti i treba je slaviti. Je li vam ovo ujedno i najemotivnija kampanja koju ste dosad prezentirali?
Ženska energija koju smo izmijenile tijekom snimanja vidljiva je u cijeloj kampanji, na svakoj fotografiji. Kad malo bolje razmislim, ova je kampanja isključivo ženski rad, a uz mojih devet modela, tu je i fotografkinja Sara B. Moritz, koja je iznimnom energijom pridonijela ovom ugodnom iskustvu. Ovom kolekcijom te uz pomoć ovih devet pametnih, hrabrih, poduzetnih i uspješnih žena želim slaviti sve žene i odati im počast. Nažalost, žene vrlo često ne dobivaju adekvatno priznanje za sav svoj trud, što u poslu, što kod kuće. Ovo je moj mali pokušaj kojim želim skrenuti pozornost na to koliko su žene divna i veličanstvena bića te zapravo podsjetiti njih na tu činjenicu, jer upravo su one te koje to vrlo često zaboravljaju i uporno sebe stavljaju u drugi plan. Ne bih voljela zvučati kao ljuta feministkinja, ali svakodnevno gledam žene oko sebe - njihove karijere, privatne izazove, djecu… - i moram priznati da gotovo svaka od njih svakodnevno odrađuje gotovo dvostruko veći obim ‘zadataka’ od svojih partnera, plivaju u tome savršeno, ali, nažalost, većina se i dalje osjeća inferiorno prema svojim muškim polovicama.
Story: Kolekcija se sastoji od desetak haljina, a najavljujete i neke stilske novitete. O čemu je riječ?
Tako je. U kolekciji se osim haljina, kao novitet, pojavljuje i majica kratkih rukava, koja je kombinirana s divnom dvobojnom plisiranom satenskom suknjom. Majica će biti dostupna u crnoj i bijeloj varijanti s predimenzioniranim logom Lokomotive, koji kao da ispada iz prednjice. Dojam je malo ‘utišan’ time što je print u boji majice. Tako imamo bijelu majicu s bijelim printom i crnu majicu s crnim printom.
Story: Ovog kolovoza otvarate i svoj web shop. Je li to ujedno i vaša reakcija na činjenicu kako je pandemij uzrokovana koronavirusom promijenila navike modnih konzumenata?
I da i ne. S obzirom na epidemiološku situaciju, dio kupaca zasigurno je počeo više ili isključivo kupovati online, a vjerojatno će neko vrijeme tako i ostati. No web shop ponajprije otvaram zato što smatram da bi svaki ozbiljniji brend trebao nuditi i mogućnost kupnje putem interneta. U mojem se slučaju zaista pojavila potreba za tim - svakodnevno dobivam upite ljudi koji bi željeli nešto kupiti, ali nisu iz Zagreba, pa čak ni iz Hrvatske, a voljeli bi vidjeti ponudu na jednome mjestu i jednostavno to riješiti jednim klikom iz udobnosti svog doma. No treba priznati da je ova pandemija ipak djelovala kao svojevrsni katalizator i zasigurno je ubrzala ovaj proces.