Ivan Alduk jednostavno ne odustaje ni u najizazovnijim vremenima. Njegova ljubav prema eleganciji, promišljenom i odmjerenom stilu te pritajenom glamuru jača je od svih izazova koronakrize, što dokazuje i novim setom vizuala kojima predstavlja svoju viziju poželjne mode.

Jednostavno, opušteno i tako seksi
Robert Gašpert 


Nova kampanja, i za prêt-a-porter kolekciju i za onu vjenčane mode prije nekoliko tjedana, otkriva da vam ne nedostaje kreativnog zanosa i fokusa.

Prije nekoliko mjeseci, s odgodom od dva mjeseca zbog lockdowna i sveprisutne teme COVID-19, otvorio sam novu, dizajnerski projektiranu i prostranu trgovinu na Trgu kralja Tomislava 19 u Zagrebu. Upravo je ona poslužila kao kulisa nove modne kampanje koju potpisuje moja stalna suradnica, fotografkinja Jelena Balić. U ulozi modela našla se Ana Laura Kapetanović iz agencije Talia Model, koja je nedavno snimila i kampanju za vjenčanice Alduk. Ideje na kojima se temelje nova modna kampanja i kolekcija za ovu jesen i zimu jesu jednostavnost, iznimna nosivost i vizualna lakoća. Stoga su vizuali pročišćeni svake suvišnosti, a naglasak je na modelu i novoj kolekciji s pregršt vizualnih noviteta.

Jeste li radili kreativne kompromise zbog koronakrize, igrate li na kartu onog što se dobro prodaje ili ste eksperimentirali?

Nova je kolekcija doista nova, drukčija, opuštenija i veliki je naglasak stavljen na dnevni stil odijevanja. Modeli hlača, tunika, majica, džempera, dnevnih haljina i kombinezona i dosad su bili dio mojih kolekcija, ali u manjim omjerima. U ovoj smo kolekciji moj tim i ja upravo njima dali prednost te se posvetili dizajnu i izradi odjeće koja se može nositi u više prilika, a upravo je to ono što su klijenti i tražili. Proces stvaranja bio je izazovan jer smo tijekom tri mjeseca iskušavali razna dizajnerska rješenja i tražili ona koja najbolje odgovaraju našem identitetu. Svečana moda, raskošne haljine po kojima nas mnogi prepoznaju, ovaj je put stavljena po strani, ali samo zato što smo u razdoblju koje slijedi odlučili predstaviti nekoliko kolekcija, a jedna od njih bit će upravo takva - glamurozna, raskošna i iznimno atraktivna. Iako su modne tendencije ove sezone išle u smjeru smanjenja broja modela i promjene načina prezentacije, smatram da je ovakva kriza izvrsna za preispitivanje vlastitih želja i ciljeva, a potom i realizaciju posebnih, drukčijih projekata. Upravo me to potaknulo da razdvojim kolekcije te da najprije prezentiramo jednog novog, nosivog i svakodnevnog˝Alduka, a onda nešto vizualno potpuno drukčije.

Jednostavno, opušteno i tako seksi
Jelena Balić 

Ljeto je iza nas. Jeste li zadovoljni s posljednjih nekoliko mjeseci u poslovnom smislu? Svadbena slavlja i druga svečanija druženja svedena su na manji broj uzvanika ili se i dalje otkazuju - ima li tu prostora za modu?

Izazovna su vremena iza nas, ali i pred nama. Prvi dio puta prošao sam s minimalnim ozljedama i traumama, a što donose jesen i zima - nitko ne zna. Nemogućnost planiranja nepogodna je za modu jer živimo šest mjeseci unaprijed, ali opcija čekanja me ne zanima pa upravo zato širim ponudu, realiziram nekoliko projekata i gradim dodatnu kvalitetu brenda na svim razinama. Poslovni rezultati u posljednjih nekoliko mjeseci, nakon ponovnog otvaranja poslovanja, bili su jako dobri i to mi je dalo vjetar u leđa, iako i mi, kao i svi ostali brendovi, bilježimo znatan pad prometa. Sve je to otežalo život i poslovanje ne samo nama nego i našim klijetima, ali vjerujem da zajedno možemo preživjeti ovo stanje.

Jednostavno, opušteno i tako seksi
Jelena Balić 

Koji su vam omiljeni komadi iz nove kolekcije?

Imam ih nekoliko. Zanimljive kratke haljinice voluminoznog kroja od žakarda s naborima, tunike i haljine od viskozne pletenine koje se izvrsno kombiniraju za poslovnu, ali i svečaniju priliku te razne majice koje smo dizajnirali za ovu kolekciju, a mogu se nositi tijekom cijele godine. Uskoro će svi artikli biti dostupni na web stranici alduk.hr pa ćete provjeriti o čemu govorim.

Smatrate li da je plasman na strano tržište rješenje za probleme domaće mode? Kako to izgleda u vašem slučaju? Jeste li postali regionalni? Nadate li se suradnji sa svjetskim zvijezdama?

S obzirom na to da već godinama imam klijentice iz raznih dijelova Europe, a posljednje dvije mnogo njih iz Slovenije i Austrije, rekao bih da imam lijepu putanju rasta i razvoja brenda. I dalje smo hrvatski brend, i to više s europskom budućnosti negoli regionalnom jer estetika Alduka nije toliko za ‘region’ koliko za zapadno tržište. Plasman na svako tržište iznimno je zahtjevan, izazovan i neizvjestan, donosi puno rizika, ali i uspjeha ako taj rizik ‘upali’. Nekoliko naših brendova sve više širi poslovanje na nova tržišta, a veseli me što je Alduk među njima.