Povijest kožne jakne može se pratiti još od početkom prošlog stoljeća, a gotovo u svakoj dekadi dobivala je novu, svježiju formu ili referenciju. Crne kožne jakne s remenom i dvostrukim kopčanjem još su tijekom Prvog svjetskog rata nosili njemački vojni piloti kao dio uniforme, ali prava priča o tome popularnom odjevnom komadu počela se pisati nešto kasnije.

Kožna jakna u 2020. godini
Profimedia 

Dvojica braće odlučila su zajedno ostvariti svoj američki san. Sinovi ruskih doseljenika, Irving i Jack Schott, u svojem su se podrumu na Manhattanu otisnuli u modnu avanturu šivajući kabanice. No taj je biznis propao. Unatoč trudu i viziji, kabanice im nisu osigurale svijetlu budućnost. Irving Schott pronašao je zlatnu žilu tek 1928. godine kada ga je tvrtka Beck Industries, tadašnji zastupnik za Harley‑Davidson, angažirala da dizajnira jaknu koja će izdržati ekstremne vremenske uvjete na otvorenoj cesti i ublažiti ozljede u slučaju pada s jurećeg motocikla.

Kožna jakna u 2020. godini
Profimedia 

Upravo je tada počele suvremena povijest kožne jakne, koja najveće obožavatelje, među kojima su bili glumci James Dean i Marlon Brando, dobila tridesetak godina poslije. Popularizirao ju je i legendarni lik Sandy u ‘Briljantinu’ koji je utjelovila Olivia Newton-John. Opaki dečki i buntovna djevojka proslavili su kožnu jaknu koja je i danas jedan od omiljenih odjevnih komada. No moderni klinci ipak je nose sasvim drukčije od onih prije šezdesetak godina.

Kožna jakna u 2020. godini
Profimedia 

Bez obzira na to je li riječ o najnovijim komadima s piste s potpisom brendova David Koma, Coach ili Saint Laurent ili onima koje možete pronaći u šoping centru, kožna jakna postala je gotovo nezamjenjiva u brojnim prilikama - nosi se od jutra do mraka, u poslovnim i svečanim prilikama, čak i na haljine i visoke potpetice. Njezin novi život dodatno oplemenjuju brojne zvijezde, poput Hailey Baldwin Bieber, Gigi Hadid i Karlie Kloss, koje kožnjake biraju za spremno poziranje pred fotografima koji ih prate u stopu. One možda nisu pripadnice supkultura, nego su dio modnog mainstreama, ali itekako znaju što to znači biti odvažan i izgledati poželjno.