Kada je u ožujku prošle godine Zagreb pogodio razoran potres, brojni su stanovnici metropole ostali bez svoja četiri zida. Jedan od njih bio je i Ivan Alduk, modni dizajner koji, sreća je u nesreći, nije ostao bez svog doma nego bez tek uređenog poslovnog prostora u strogom središtu grada. Ubrzo nakon toga počelo je i ‘zaključavanje’ koje je trajalo do ljeta, a modna je branša naprasno stala. Unatoč svemu tome, Alduk je uspio pronaći snagu nadvladati sve te izazove i u 2021. je ušao jači nego ikad. Sada predstavlja i dvije nove kolekcije, onu vjenčane mode, kao i onu za aktualnu sezonu.

Prošlo je nešto više od godinu dana od početka koronakrize, u međuvremenu smo proživjeli i seriju potresa. Kako ste vi doživjeli sve ove promjene koje se događaju gotovo svakodnevno?

Pravi sam horoskopski Rak, emotivan i iskren u doživljaju, ali i interpretaciji pa nema smisla lagati da sam se samo bavio poslom i planiranjem te glumio iskusnog menadžera koji zna što raditi u krizi. Zateklo me kao i sve i doista mi je na trenutke bilo - previše! Odgođeni projekti, neizvjesnost, potresi, otvaranje novog dućana i showrooma, papirologija, obnavljanje nakon potresa, nemogućnost putovanja… S obzirom na sve ludilo, samoga sebe začudio sam koliko sam se dobro nosio sa svakodnevicom. Imam osjećaj da sam ‘utočište’ i protutežu ludilu doista pronašao u kreativnosti, planiranju, stvaranju novih kolekcija…

'Mladenke sve više žele prave, raskošne vjenčanice. Dosta im je kompromisa'
Jelena Balić 

Već smo nekoliko puta razgovarali o drami koju si proživio u ožujku prošle godine, neposredno prije nego što si otvorio trgovinu na Trgu kralja Tomislava, kada ti je stradao novouređeni prostor. Je li danas, nakon godinu dana od tog nesretnog potresa i onog koji nas je pogodio u prosincu, situacija bolja? Dolaze li ljudi u trgovinu, isprobavaju li haljine?

Sve je bilo idilično i pomno isplanirano. Otvaranje na prvi dan proljeća, i to na predivnoj lokaciji zagrebačkog Tomislavca, a onda se dogodio lockdown, pa potres, pa dva mjeseca odgode otvaranja i neizvjesnost. Srećom, nisam prestao raditi i predstavljati nove modele pa su se s normalizacijom stanja i klijenti vratili, prihvatili novu lokaciju, bolju i raznovrsniju ponudu. Eventi su se odgađali, što je utjecalo i na potražnju jer logično je da netko neće uzeti večernju haljinu za odlazak na svadbu s deset gostiju. No ne dam se, stvaram možda i više nego ikad. Mislim da sam iz cijelog tog ‘ludila’ izašao doista jači pa se danas baš i ne obazirem na neke sitnice koje bi me možda prije godinu dana izluđivale. Ona stara izreka ‘što te ne ubije, ojača te’ u mom slučaju prešla je iz teorije u realnost.

'Mladenke sve više žele prave, raskošne vjenčanice. Dosta im je kompromisa'
Jelena Balić 

S obzirom na to da se modna praksa izmijenila prošle godine, sezona vjenčanja definitivno je pomaknuta i trenutačno se odvija u izmijenjenim uvjetima, kako se snalaziš? Uspijevaš li održati posao na zadovoljavajućoj razini?

Cijela modna scena proživljava nedefinirane promjene jer ne postoji neka smjernica što i kako raditi u ovim uvjetima pa svatko slaže osobne planove i želje. Odlučio sam nastaviti stvarati, poštovati modni kalendar i predstavljati kolekcije. Vjerujem da tom ustrajnošću inspiriram i neke druge, a među njima i moje klijentice s kojima već godinu dana dogovaramo svaki detalj o pomicanju datuma, promjenama u vezi s vjenčanjem i sličnih ‘dogodovština’ koje nam je priredila korona. Broj vjenčanja se smanjio, a i manja su, intimnija, ali mladenke koje se odluče za to ne biraju jednostavnije modele nego žele pravu, raskošnu vjenčanicu. Kompromisa im je dosta. Veseli me što je moj brend zdrava tvrtka koja je i prošle godine zabilježila dobro poslovanje.

'Mladenke sve više žele prave, raskošne vjenčanice. Dosta im je kompromisa'
Jelena Balić 

Prije nekoliko si tjedana predstavio kolekciju vjenčane mode, a sada i novu za aktualnu sezonu. Čime si se vodio pri njihovu osmišljavanju? Je li koronakriza kumovala smanjivanju troškova, broja modela, nešto jednostavnijim formama?

Prvo smo predstavili novu kolekciju vjenčanica modnom kampanjom, lookbookovima i posebnim editorijalima, a sada i novu kolekciju te pripadajuću kampanju ready-to-wear linije za aktualnu sezonu. Snimanje smo imali u Baškoj na Krku jer smo Jelena Balić, fotografkinja zaslužna za ovu kampanju, i ja htjeli neku promjenu, izlazak na teren i stvaranje nečeg drukčijeg. Iznimno mi je važno održati kvalitetu proizvoda i njegove prezentacije, a velik izbor tkanina u mom studiju i skladištu trenutačno mi olakšava posao jer ne moramo naručivati puno novih. To je jedino smanjenje troškova jer ne volim stvarati male kolekcije koje nisu zaokružena priča pa sam i u ovoj osmislio više od 40 modela, a upravo su stigle i nove tkanine za sljedeću kolekciju. Iako ne izgleda tako, pazim na rashodovnu stranu tvrtke i neki su projekti stopirani, ali kolekcije i tkanine su čvrst temelj onog što radim i od toga ne odstupam.

Možeš li iz aktualne kolekcije izdvojiti omiljeni komad, haljinu? I zašto ti je baš taj najdraži?

Inače nikad ne mogu, ali u ovoj su mi kolekciji posebno dragi artikli s uzorkom velikih točki na bijeloj, crnoj i roza viskozi. Maksi haljine širega kroja, cool kratki kombinezoni s oversized detaljima te ravno krojene haljine/tunike s puf rukavima i remenom baš su osvježenje koje svi trebamo.