U protekle dvije godine u modi se mnogo toga promijenilo: modne revije su otkazivane, digitalne prezentacije zakazivane, prednost smo davali odjeći za “po doma”, jarke boje zamijenili su neutralni tonovi, od dužine suknje postalo je važnije od čega je izrađena, second hand komadi dobili su novi smisao, zvijezde koje su na crvenim tepisima reciklirale outfit postale su cool, platnene vrećice postale su must have komad, a počeli smo i više nego ikada prije vjerovati u onu - kupujte manje i kupujte bolje.

Ukratko, održiva moda postala je koncept koji modna industrija sve više podržava, i to u obliku estetski primamljivih odjevnih predmeta i trendova koji su nastali iz tog koncepta. Stoga 2022. modna godina neće biti sasvim obična, niti ćemo trendove gledati kao nekad (nosi li se oversize, trapez, niski struk, seksi izrezi, midi ili mini). Jer modnom 2022. vlada jedan ultimativan trend - održivost, a održivost - stvara modne trendove.

Dizajnom za dobre stvari

U modi pojam održivosti ima mnogostruka značenja, a odnosi se na proizvodnju koja ne zagađuje okoliš, brigu o tome da su svaki komad proizveli radnici koji su za to pošteno plaćeni, da su korišteni materijali koji se brzo razgrađuju te da proizvodi ne sadrže štetne kemikalije. Jer modna industrija, htjeli to prihvatiti ili ne, jedan je od najvećih zagađivača u svijetu. Više od dvije milijarde stakleničkih plinova godišnje ispusti se u atmosferu upravo iz modnog sektora. Globalno se svake godine proizvede nevjerojatnih 100 milijardi odjevnih predmeta, a zbog brze mode svake se godine baci više od 10 milijuna tona odjeće. Stoga ne čudi što su modni dizajneri počeli odgovorno promišljati o modnim trendovima te pokušavaju u svojim kolekcijama – dizajnom i održivim odabirima – dati odgovor na sve češće pitanje: kako živjeti u harmoniji s prirodom.

tereza-ruba-TK-rrTgYqzo-unsplash.jpg
Unplash 

Mladi dizajneri se sve više, već u svojim diplomskim kolekcijama, bave rješavanjem problema koji ljudi i okoliš imaju s odjećom: kreirajući multifunkcionalne komade u malim serijama, stvarajući nove trendove i pojmove u odijevanju. Sada mladi dizajneri imaju nevjerojatnu priliku sudjelovati u stvaranju održivosti sutrašnjice putem Kauflandova natječaja „Dizajnom za dobre stvari“, u kojemu mogu sudjelovati svi studenti koji od 13. do 26. siječnja 2022. prijave svoje radove na temu "Zaštita klime", "Biološka raznolikost", "Smanjenje plastike", "Smanjenje otpada" na www.kaufland.hr/dizajnomzadobrestvari
Četiri najbolja dizajna osvojit će MacBook Pro, a platnene vrećice s pobjedničkim dizajnom prodavat će se u svim trgovinama Kauflanda u Hrvatskoj.

Platnene vrećice IT komad

Kada smo već kod platnenih vrećica, one su must have u 2022. godini. Gotovo da ne postoji modni brend koji nema svoju platnenu verziju "shopping baga" i gotovo da ne postoji kombinacija kojoj platnena vrećica ne odgovara. Često izrađen od recikliranih tkanina – raznog dizajna, printova i boja – ovaj modni komad ušao je u naš život da bi u njemu dugo ostao.

profimedia-0595790225.jpg
Profimedia 

Osim što su platnene vrećice dizajnom vrlo privlačne, riječ je o vrlo praktičnom predmetu koji je lako održavati i uklopiti u slow fashion koncept života.

Stoga se veselimo platnenoj vrećici Kauflanda koju će krasiti pobjednički dizajn s natječaja „Dizajnom za dobre stvari“ na koji se do 26. siječnja svi studenti mogu prijaviti OVDJE. I da, svojom modnom odlukom možete spasit, primjerice, više od milijun ptica i 100 tisuća morskih sisavaca, koliko ih svake godine ugine nakon što pojedu plastičnu vrećicu ili se zaglave u njoj.

Novi pojmovi, novi trendovi

Kada je fokus na održivosti, modnim dizajnerima tijekom stvaranja u fokusu nisu samo nove boje, krojevi, tehnološki napredni materijali, nego i novi koncepti koji se odnose na odijevanje. Tako su u naše živote ušli pojmovi poput upcycling, odnosno unapređivanje starijih komada proizvedenih za drugu namjenu i modno recikliranje koje podrazumijeva da se jedan odjevni predmet nosi minimalno 30 puta.
Platnenu vrećicu Kauflanda koju će krasiti pobjednički dizajn natječaja „Dizajnom za dobre stvari“ sigurno ćete nositi i mnogo češće.

*Sadržaj nastao u suradnji s brandom Kaufland