Istaknute pripadnice domaće estradne i modne scene - Jelena Rozga, Ana Radišić, Ivana Delač Đolo, Tihana Harapin Zale-pugin, Lejla Filipović, Mara Bratoš, Kristina Krepela, Anita Dujić, Pamela Ramljak i Iva Šulentić protagonistice su obljetničke modne kampanje dizajnera Ivana Alduka, koji slavi deset godina stvaranja. Upravo smo tim povodom porazgovarali s kreativcem. Jubilej slavite na fantastičan način - glamuroznom kampanjom s brojnim zvijezdama koje obožavaju vaš dizajn. Kada i kako se ‘rodila’ ta ideja? Godine rada i postojanja na sceni treba primjereno proslaviti. Deset prijateljica i ambasadorica brenda Alduk, isto toliko raskošnih haljina koje su mjesecima izrađivane i, na kraju, deset fotografija izvrsne Jelene Balić, koja je snimila i prvu našu kampanju, idealan su recept za glamuroznu modnu proslavu. Vrhunska ekipa pokazala je što mnogo entuzijazma, rada i ljubavi mogu učiniti te kamo mogu odvesti ne samo ovu obljetničku kampanju nego i cijeli brend Alduk.

Deset ambasadorica jednostavno sjaji u vašoj kampanji. Imate li najdraži look, lookove iz kampanje?  Osim što nas osvajaju karizmom i karijerom, sva ova predivna imena povrh svega su divne žene i osobe s kojima obožavam ne samo raditi nego i odrastati, smijati se i družiti. Poštovanje i prijateljstvo opisuje moj odnos s ambasadoricama. Prvo i najdulje prijateljstvo jest s modnom agenticom Tihanom Harapin Zalepugin, koja je zasjala u kampanji i pokazala aristokratski stav te energiju koja se rijetko viđa. Možete li vjerovati da već deset godina ispisujete stranice domaće modne industrije?  Kada razmišljam kakvi su teški bili počeci i koliko me to oblikovalo kao dizajnera i osobu, onda vidim put sazrijevanja. No tu je i mnogo uspješnih projekata, suradnji i kolekcija s kojima se ponosim, stoga me sve to veselje podsjeti da tih deset godina ipak mogu objasniti sintagmom ‘prvih deset’. Vrijeme je zanimljiv pojam, a u mom slučaju i ime koje ima težinu. Nakon deset godina, slobodno mogu reći da Alduk nije samo moje prezime, nego pravi modni brend. Koju ste najvažniju lekciju naučili u protekloj dekadi?  Nažalost ili na sreću, ne postoji samo jedna nego mali milijun njih. Kao modni dizajner radim od dvadesetprve, a u tih deset godina životopis mi se popunio kao da sam dvostruko stariji. Svi usponi i padovi nisu dolazili sami od sebe nego sam se borio za njih, griješio, ali i mudro odlučivao. Sav taj proces uistinu je najbolja životna škola koju sam prošao i ni za što je ne bih mijenjao.
Koliko se modna scena promijenila u tom razdoblju? A vi?  Nisam se uopće promijenio, nego sam se razvio u osobu, dizajnera i poslovnog čovjeka kakav sam očito želio postati. Odrastao sam, uozbiljio se, a povrh svega ostao običan. A modna scena? Ona je kao i ja rasla, posrtala i mijenjala se. Ponekad je bila hektična i činilo se da nema smisla, a onda je vrijeme kao najbolji katalizator uklonilo sve one nedovoljno dobre i iskrene te ostavilo samo najjače koji pišu pravila i stvaraju modne brendove vrijedne divljenja. Postali ste, među ostalim, i go-to dizajner za crvene tepihe. Je li vam inspirativno raditi na zvjezdanim izdanjima za svečana društvena događanja?  Upravo ti modni izleti gdje se mogu poigrati tkaninama, teksturama i efektnim siluetama poseban su užitak svakom kreativcu jer su vam ruke gotovo odriješene. Za takve prilike stvaram najraskošnije toalete koje prikazuju kreativnu moć i tehničko znanje. Taj ‘efekt’ visoke mode i jest nit vodilja obljetničke kampanje koja pršti upečatljivim toaletama i zanimljivim kreativnim rješenjima.
Definitivno više niste u kategoriji ‘mladi dizajner’. Što biste poručili onima koji tek stasaju na sceni?  Nisam mladi dizajner, ali sam i dalje mlad! Brojim skromnih 31. Biti kreativac nikad nije bilo lako, stoga iluzije da je nekad bilo teže ili lakše - ostavite po strani. Budite marljivi, iskreni i vjerujte u svoj rad te ga na svaki mogući način poboljšavajte, promovirajte i vjerujte u sebe. Nije univerzalan recept jer svatko treba pronaći svoj put, ali je od srca. Nedavno smo posjetili vaš showroom u zagrebačkoj Palmotićevoj ulici i, moramo priznati, bila je gužva. Jeste li zadovoljni tim poslovnim korakom?  Alduk Showroom nalazi se u Palmotićevoj 58 već gotovo tri godine i dolazak je potrebno najaviti jer njegujemo individualan i poseban odnos prema klijenticama. Naša redovita linija haljina ili pak unikatnih vjenčanica izložena je za isprobavanje, naručivanje i kupnju, a velik interes klijentica koje nam se vraćaju najbolji je dokaz vrijednosti i načina na koji radimo. Pet modnih kolekcija i kampanja koje rade najbolji hrvatski fotografi godišnji je plan od kojeg ne odustajemo, a taj tempo mogu pratiti samo - vrijedni i pomalo ludi. Što sljedeće planirate za brend Alduk?  Već radimo na tri sljedeća projekta. Neću biti skroman, to se ne radi na proslavama - ali bit će posebni, novi i nama iznimno važni.  
Razgovarao: Marko Banjavčić Foto: Jelena Balić; Decker+Kutić; Franjo Matković; Sarah&Ino