Šareni uzorci, eklektične boje, krojevi koji laskaju ženskoj figuri i prepoznatljivi pop art print. Osmjesi na licima žena i dizajn koji vas izdvaja iz mase silnih trendova. Ako još uvijek ne znate o kome se radi, riječ je naravno o domaćem modnom brendu BiteMyStyle iz kojeg stoji Zoran Aragović.
U svojih 15 godina rada na hrvatskoj modnoj sceni, Zoranu je uspjelo ono što mnogima nije – stvoriti pravu malu vojsku svojih obožavateljica koje rado izlaze iz svojih komfort zona, savladavaju strahove i dopuštaju da sva pažnja bude usmjerena na njih. Isto tako, one ga rado nose za dnevna i večernja izdanja, a njegove kreacije često se mogu vidjeti i u brojnim glazbenim spotovima i na raznim snimanjima.
Sve što vam treba da nosite predivnu suknju na volane s njegovim potpisom je malo odvažnosti i samouvjerenosti kojom ćete zračiti – to je ionako najbolji modni dodatak svakog outfita. Od krpenih torbi koje je krojio za svoje prijateljice u samim počecima ulaska u modni svijet, pa sve do danas kada se nalazi u samom vrhu hrvatskog modnog dizajna zbog svojih preciznih krojeva i istančanog ukusa, Zoran Aragović zapečatio je svoje mjesto pod modnom zvijezdom. Povodom današnje revije na BIPA FASHION.HR-u popričali samo sa Zoranom o njegovim počecima, izazovima, značaju blogera i influencera na modnoj sceni i današnjem viđenju mode.
Možete li najaviti malo što nas očekuje večeras na modnoj pisti BIPA FASHION.HR-a? Što vam je bila nit voditelja u ovoj kolekciji i kakva žena želite da nosi vaš dizajn?
Kolekcija za ovu sezonu inspirirana je punkom i rockom, ali naravno na moj prepoznatljiv način. Od uzoraka dominira karirano i to u crvenim, plavim i zemljanim tonovima. Krojevi su nosivi, naglašenog volumena u obliku faldi, volana i predimenzionalnih kaputa ili pak oni koji prate liniju tijela kao što su pencil suknje i haljine. Još jednom smo osmislili vlastiti print u kariranom uzorku s otisnutim logom brenda BiteMyStyle. Odjeća je nosiva i u dnevnim, ali i večernjim prilikama – ovisno o tome kako se i s čim usklađuje, ali u svakom slučaju, žena koja ih nosi biti će zamijećena.
Uskoro ćete proslaviti 15 godina brenda BiteMyStyle. Biti toliko dugo na modnoj sceni, a konstantno nuditi nešto novo i svježe zaista može biti problem. Kako plivate u toj priči?
Uvijek se trudim svakom novom kolekcijom napraviti svojevrsni pomak, ali vrlo bitno je i dalje ostati pri svom prepoznatljivom dizajnu. U našim uvjetima to zaista je zahtjevno, no trudim se uvijek dati neku svježu ideju i nešto što će moje klijentice rado nositi.
U kojem trenutku ste shvatili da je moda vaš najbolji životni odabir?
Još kao klinac sam nešto crtao i nalazio sam se u bilo kakvom kreativnom poslu. Za mogu kao način kreativnog izražavanja sam se odlučio nakon kratkog studija Prava kada sam shvatio da ne želim modu samo kao hobi već kao životni poziv.
Od čega ste krenuli? Što je bio prvi komad koji ste dizajnirali i krojili?
Nakon što sam kupio prvu šivaću mašinu, prvo sam izrađivao jednostavne torbice i tako učio zapravo tehniku i urednost šivanja. Poklanjao sam ih prijateljicama, ali ubrzo se pokazao i interes kupaca tako da sam prvih godinu – dvije izrađivao torbice. Nakon što sam upisao Učilište Profokus, počeo sam dizajnirati i odjeću.
Sada već imaš puno pretrčanih kilometara u nogama ovog modnog svijeta. Da se možete vratiti 15 godina unatrag kada ste krenuli, što bi si danas poručili?
Ne bio želio ispasti patetičan, ali sve greške i uspjesi su očito bili s razlogom i doveli su me danas do toga da radim i živim od onoga što istinski volim i u čemu uživam.
Koji vam je najveći izazov bio u dosadašnjoj karijeri?
Izazov je svakako bio pokrenuti ozbiljan posao sa svime što ta odluka nosi. To je ipak velika odgovornost. Izazov je i svaka nova kolekcija i nova suradnja, no izazovi su isto tako i potrebni jer te tjeraju da budeš još bolji i naučiš nešto novo o poslu, ali i o sebi.
Što vam je najdraži dio posla?
Najdraže mi je kada sam u ateljeu sa svojim tkaninama i krojevima. Tada pustim glazbu i provedem vrijeme u osmišljavanju nečeg novog. Okružen sam s divnim i kreativnim ljudima s kojima se družim i surađujem i to me ispunjava. Naravno, ima tu i negativnih stvari, ali s godinama sam ih naučio filtrirati.
Kod nas još uvijek možemo zamijetiti šokirane poglede na iole hrabriju kombinaciju ili kreaciju. Koliko vam je ugodno raditi unutar nekih parametara i okvira? Koliko se zapravo morate prilagođavati tržištu?
Ako želiš živjeti od ovoga i ako si fokusiran na Hrvatsku kao tržište, a ono je vrlo malo, onda kompromis mora postojati. Naravno da će se veći broj publike odlučiti za crno ili sivo, a ne šareno, ali ako ste uporni i kvalitetni, nešto pomaknutiji i upečatljiviji dizajn će naći put do kupaca. Velika je razlika u tome da se nekome nešto jako sviđa i onoga da bi to netko doista i kupio, a ako imaš svoj posao od kojeg žviiš, bitno ti je naravno da ljudi kupuju tvoj dizajn.
Što radite kada se borite s nedostatkom inspiracije?
Nisam do sada s tim imao problema, inspiracija je uvijek prisutna. Nekada se ideja razvije tek nakon dužeg vremena, a ponekad me nešto motivira pa jedva čekam doći u atelje pa pretvoriti to u odjevni predmet ali kreativni um nikada ne odmara.
Koja vam je najdraža kreacija koju ste ikada napravili?
Volim kada nešto što osmislim bude i po nekoliko sezona prodajni hit, pa ako moram birati bila bi to ova korzet haljina inspirirana pop artom.
Jeste li kroz svoj kreativni proces i godine rada imali neke favorite iz svijeta modnog dizajna?
Pratim što se događa u svijetu mode jer mi je to na neki način i obaveza – informirati se, upijati neke nove ideje i nove poglede na modu. Od velikih imena ipak bi izdvojio Galliana, a u novije vrijeme me oduševljava Delpozo.
Koliko se moda promijenila otkada ste na tržištu?
Ako pogledam u svoje stare albume i radove, a i stil koji se nekada nosio, onda se moda zaista vrlo brzo mijenja. Sve je danas postalo instantno, pa tako i moda, no pravi kreativci i profesionalci uvijek su u trendu – znanje i vještina je nešto što ne podliježe trendu.
Mislite li da je danas modni svijet u kojem su blogeri i influenceri zaista snažna sila, dobio više na važnosti ili se danas više jednostavno ne prati toliko ona suština mode koliko pojava ljudi na eventima?
Blogeri i influenceri su samo kanal kroz koji se možete reklamirati i približiti modnoj publici. Oni koji su ozbiljni u modnom poslu itekako gledaju kroj, a oni koji provedu vrijeme na reviji snimajući selfije ionako ne razumiju što je moda.