Hrvatska dizajnerica Loreta Gudelj s brendom Loré otvorila je ovosezonski Ljubljana Fashion Week, te predstavila novu aktualnu kolekciju Perú / Los Andes. Kao i u ranijim kolekcijama Loré koristi tradicionalne etnografske motive Hispanske Amerike koje interpretira u suvremenom kontekstu mode. Glavna inspiracija ove kolekcije je Peru i peruanski dio andinske regije koja obuhvaća naslijeđe i manufakturu Inka. Loré brend karakterističan je po korištenju ručno izrađenih materijala te je dizajnerica ovaj put surađivala s izvornim peruanskim tkaljama koje su izradile raznobojne vezene trake koje su upotpunile izvorni dojam kolekcije. Upotrebljeni materijali uključuju izvornu ručno bojanu vunu vicuñe i alpake, ručno tkane vunene šalove koje je za Loré u skladu s motivima Perua istkala tkalja Ivna Matičec te premium materijale poput merino i moher vune, kašmira, viskoze, svilenog pliša, taft svile, rustičnog samta i nekoliko varijacija debljeg i tanjeg trapera. Vuna alpake, specifična za Ande ima specifičnu rustičnu teksturu koja je dizajnerici poslužila kao središnji motiv kolekcije, te je izradila odjevne prijedloge za zimu koji uključuju predimenzionirane kapute i jakne, kratke vunene jakne, kombinezone, različite modele hlača, haljina i košulja i dugih večernjih haljina koje su zaključile reviju. Lookove su upotpunile cipele iz Mass Hrvatska.

Story 4221
I zagrebački brend Maks oduševio je na ljubljanskom tjednu mode. Dizajn Saše Maksimiljanović već je dobro poznat ljubljanskoj publici, s obzirom da se prodaje u srcu slovenskog glavnog grada. Modele iz kolekcije za aktualnu sezonu Saša je nadopunila komadima iz najnovije kolekcije nakita grčkih brendova Aumorfia i Ioanna Liberta. Različite nijanse crne međusobno su se izvrsno nadopunjavale u igri slojevitosti i dekonstrukcije te pokazale Sašino avangardno viđenje mode za nadolazeće hladne zimske dane. Kolekcija naziva 3/33 osmišljena je iz 33 ideje, 33 crteža i 33 nijanse crne, a 3 zajedničke smjernice koje se najviše ističu u ovoj kolekciji su priča boja, funkcionalnost dizajna i dosljednost – budi svoja. Svaka od tih smjernica zastupljena je u svakom detalju i komadu odjeće nove MAKS kolekcije. Premijerno je prikazana na pariškom CUBE showroomu, gdje je također zadobila izvrsne kritike. Bogata kolekcija sadrži multidimenzionalne kapute, majice, hlače, haljine, pletene veste i tunike. Radi se o modelima koje kombiniranjem daju modnu igru slojevitosti te donose vrhunski odnos spojivog s nespojivim, prozirnog s neprozirnim, mekanog s krutim, asimetričnog nesklada i modnog sklada. Materijali koji prevladavaju su prirodni, te u kolekciji prevladava pamuk, vuna, mako i keper. "Inače ne izlažem na tjednima mode jer nisam ljubitelj takvog vida prezentacije, ali Ljubljana je bila iznimka i jako sam zadovoljna sa svime. Organizacija, manekenke, lokacija, sve je bilo na nivou, bez nervoze i smireno. Prije par dana iz Grčke su stigle najnovije kolekcije nakita Aumorfia i Ioanna Liberta, koje su se idealno uklopile u aktualnu Maks kolekciju. Prezentirala sam samo dio svoje kolekcije i time zapravo predstavila presjek najprodavanijih modela. Dekonstrukcija, spajanje nespojivog, crna boja i slojevitost odlike su mog dizajna koji je iznimno nosiv, ali i pomalo avangardan", objasnila je Saša Maksimiljanović, dizajnerica i vlasnica brenda Maks.
Story 4221
Fotografije: Jure Makovec