Shalom Harlow na pisti modne kuće Versace, ikone među supermodelima Carla Bruni i Eva Herzigova te talijanska vamp diva filma Monica Bellucci kao modeli revije Dolce & Gabbane, kao i najangažiranije manekenke današnjice i cijela sila modnih urednika okupirali su Milano prošlog tjedna.
Premda je najiščekivanija revija sezone, ona kuće Gucci, preseljena u Pariz, nije nedostajalo uzbuđenja na pisti u Italiji, gdje je još jednom došlo do izražaja koliko je snažan trend pretjerivanja. Ek-spresivnost u stiliziranju, od modnih dodataka do spajanja nespojivog i koketiranja sa svijetom trasha, zaodjenula je svijet modne industrije u šarenu kuglu. Alessandro Michele, kreativni mag kuće Gucci, prije točno tri godine počeo je dominaciju industrijom, svijetom trendova i uzbuđenja koje donose poželjni modni komadi sezone. Ako je vjerovati ciničnim komentarima na društvenim mrežama, u raj se ovih dana ulazi isključivo s torbom Gucci. Tu premisu preuzeli su njegovi talijanski kolege, prije svega Donatella Versace koja je novom kolekcijom za sezonu proljeće/ljeto 2019. pokazala koliko njezin brend može biti zabavan.
Pogotovo sada, kada se sve glasnije šuška da će koncern Michaela Korsa preuzeti Versace i oformiti novi modni konglomerat. Versace je procijenjen na dvije milijarde dolara pa možemo zaključiti kako, unatoč sve glasnijim kritikama u modnoj zajednici, Donatella na svjetskoj razini ipak radi odličan posao. Premda su već nekoliko godina predvidljivi u svojim modnim performansima na pisti, osim lani kada su dronovi nosili njihovu najnoviju kolekciju torbica, Domenico Dolce i Stefano Gabbana ove su godine okupili dobro poznata lica i predstavili DNK kod svog planetarno popularnog brenda. Izlazak Carle Bruni i Monice Bellucci u prepoznatljivim izdanjima na pistu izazvao je erupciju oduševljenja, kao i nevjerojatna moda kojom i dalje oduševljavaju brojne obožavateljice diljem svijeta.
Jedna od najvećih vijesti iz modnog svijeta u posljednje vrijeme jest dolazak Francesca Rissa u atelje potkraj 2017. godine. On je, kao zaigran i pomalo ekscentričan kreativac, bio idealan odabir za Marni, čija stilska pomaknutost i dalje fascinira. Kolekcijom za proljeće 2019. demonstrirao je koliko artizam može biti zabavan a da pretenciozno ne koketira sa snobovštinom. Zabavni printovi, prepoznatljiva igra motivima, dovoljno komercijalan pristup za osvajanje važnih kupaca njegov su doprinos talijanskoj modnoj slagalici.
Miuccia Prada, lisica i kameleonka modne scene, izvukla je najbolje iz svoje arhive i na pistu poslala reinterpretirane klasike koje obožavaju istinski fanovi njezina pomaknuta stila. Pro-mišljena moda, s dozom retro glamura i štreberskog pristupa, kreće u napad na naslovnice časopisa za sljedeće proljeće. Modni su joj urednici oduvijek bili skloni, ali pad prodaje posljednjih sezona, kao i fama oko kolekcija Gucci, Balen-ciaga i Vetements, svrstali su je u drugi plan. Čak su i azijska tržišta prestala kupovati Pradine dotadašnje modne uspješnice. No snaga ovog brenda uvijek je bila jača od prolaznih trendova, a kvaliteta izrade, kao i renome koji ima, bit će još dugo Pradin as u rukavu.