Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

U pogonu u Prelogu već 30 godina grade odličan biznis koji naš život čini ljepšim

Ova je godina u znaku velikog jubileja, 30. rođendana brenda Hespo, što je bio povod za razgovor s Renatom Potočnik, direktoricom veleprodaje u tvrtki Hilding Anders. Pogledajte i galeriju fotografija divnog, novog asortimana proizvoda nastalog u njihovom kreativnom Odjelu razvoja novih proizvoda

naslovna hespo Izvor: Robert Gašpert

Kad neprestano ispitujete tržište, raznim upitnicima tražite povratnu informaciju od kupaca i njihove želje pretačete u procese razvoja proizvoda, onda ne čudi što opstajete desetljećima. Upravo je to dio poslovne filozofije brenda Hespo, koji ove godine slavi 30 godina postojanja. U njihovom proizvodnom pogonu u Prelogu proizvode se madraci, kreveti, podnice i namještaj za tržište cijele jugoistočne Europe. U povodu rođendana, koji se nizom akcija obilježava cijelu ovu godinu, u zagrebačkom Plaza Event Centru okupili su sve svoje poslovne partnere na dvodnevnom Kućnom sajmu. Bila je to prilika za poslovni networking, ali i za testiranje zadovoljstva njihovih partnera trenutačnim asortimanom, kao i da iz prve ruke doznaju što je još na tržištu potrebno u tom segmentu. Tvrtka Hilding Anders, koja pod svojim krovom njeguje HESPO brend, poslovnim je partnerima predstavila i nove proizvode nastale u Odjelu razvoja novih proizvoda. Tim smo povodom razgovarali s Renatom Potočnik, direktoricom veleprodaje u tvrtki Hilding Anders.

 Izvor: Robert Gašpert

Ove godine obilježava se 30. godina postojanja brenda Hespo. Često ističete kako je brend izrastao u suradnji s partnerima koji prodaju vaše proizvode i koji su ga s vama razvijali te vas dostojno zastupali na tržištu. Koga biste posebno izdvojili?
Brend Hespo počele su s nama graditi male obiteljske tvrtke, prodavaonice namještaja, još početkom 90-ih godina. Tržište se tijekom godina mijenjalo, strukturiralo i opstali su samo oni koji su se uspjeli mijenjati ukorak s trendovima. Rado ću istaknuti najvažnije partnere koji njeguju naš brend u posljednjih 30 godina, a to su: Lesnina, Intermod - Zadar, Linea - Dubrovnik, Boma - Široki Brijeg, BAMT - Mače, Iskra Pokorny - Kastav, Dalmatinski Stan - Šibenik, Dalmadom - Split, Šigureca San - Split, Sedam-T – Poreč te mnogi drugi koji pripadaju ovom nizu.

Koliko su tzv. independenti, odnosno manji kupci i franšizeri, utjecali na širenje brenda? Budući da sad imate i vlastite trgovine, koliko će oni i dalje biti ambasadori razvoja brenda?
Brend Hespo, koji smo gradili dugogodišnjom suradnjom s našim veleprodajnim kupcima, u posljednje dvije godine ojačali smo putem vlastitoga maloprodajnog lanca. Nekoliko veleprodajnih kupaca odlučilo se u potpunosti okrenuti Hespu, i to su naše franšize koje nas na vrlo visokoj razini prezentiraju na određenom prodajnom prostoru, kao što su Linea u Dubrovniku, Sedam-T u Poreču, Šigureca San u Splitu, Intermod u Zadru itd. Kako imamo koncept “shop in shop” prema kojem se u drugim prodavaonicama uređuje naš corner u skladu sa smjernicama brenda, kao i jaku marketinšku potporu, možemo reći da i ostali veleprodajni kupci dostojno prezentiraju i prodaju cjelokupan asortiman Hespo.

Na koliko se prodajnih mjesta Hespo nalazi u Hrvatskoj. Koliko je trenutačno trgovina Hespo u Hrvatskoj i planirate li povećavati taj broj?
Asortiman Hespo madraca, podnica, kreveta i namještaja može se naći u 13 maloprodajnih salona u Hrvatskoj te na više od 150 veleprodajnih mjesta u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Austriji i Bugarskoj.
Hrvatsko tržište je malo i teško je predvidjeti povećanje broja prodajnih mjesta u tim okvirima, ali za širenje poslovanja Hespa u regiji sigurno postoji veliki potencijal. Jako smo zadovoljni činjenicom da smo u proteklom razdbolju od 30 godina uspjeli zadržati vrlo visoki udio i prisutnost brend Hespo na tržištu.

Osim što je lider u krevetima i madracima, Hespo u sklopu Hilding Andersa već godinama proizvodi i namještaj za spavaće te dječje sobe. U posljednje vrijeme fokus je na tom dijelu asortimana pa je vaša dizajnerica Tea Tadej, voditeljica Odjela razvoja novih proizvoda, predstavila multifunkcionalne spavaće sobe. Kako su ih prihvatili kupci? Koji su još novi proizvodi u planu?
Proizvodnja namještaja za spavaće i dječje sobe razvila se 2000-ih na osnovi ideje o pružanju cjelokupnog dojma spavanja našim kupcima. Tako smo core businessu - proizvodnji madraca i kreveta - dodali pločasti namještaj za spavaće sobe. Koncept spavaćih soba mijenja se iz godine u godinu pa je jako važno kupcima pružiti mogućnost kreiranja i dizajniranja vlastitog spavaćeg prostora. Novi namještaj omogućuje prilagođavanje potrebama suvremenog kupca jer je multifunkcionalan i modularan pa se lako može prilagoditi suvremenom načinu života i stanovanja. U našem asortimanu nudimo mogućnost opremanja spavaćeg prostora, radnog prostora te hotelskih soba i apartmana. U planu je razvoj novih koncepata kreveta i osvježenje spavaćih soba, ali i dalje s naglaskom na funkcionalnosti i mogućnosti individualizacije prostora.

Atmosfera s Kućnog sajma
Atmosfera s Kućnog sajma
Izvor: Robert Gašpert

Atmosfera s Kućnog sajma
Izvor: Robert Gašpert

 Izvor: Robert Gašpert


Nedavno održani Kućni sajam bio je prilika da na jednome mjestu okupite sve svoje veleprodajne predstavnike, ali i predstavite nove proizvode. Kakvi su dojmovi?
To je ponajprije bila prilika da na jednome mjestu okupimo naše veleprodajne partnere u Hespo atmosferi. Tom smo prigodom predstavili i naš novi asortiman: novu kolekciju madraca, osvježene spavaće i dječje sobe te nove boxspring krevete s dodatnim funkcijama, primjerice prostorom za pohranu. To je bila izvanredna prilika da od partnera koji žive s Hespom doznamo povratne informacije vezane uz dizajn i funkcionalnost naših proizvoda koji su u visokoj razvojnoj fazi, ali i o drugim komparativnim proizvodima na našem tržištu.

Koji sve brendovi posluju "pod kapom"' Hilding Andersa?
- Grupa Hilding Anders u svojem portfelju ima 17 brendova koji su leaderi na svojim tržištima od Skandinavije, Švicarske, Nizozemske, Rusije do Španjolske. U Hrvatskoj njegujemo dva brenda - Hespo i Perfecta Dreams.

Pretpostavljam da su madraci vaš core business. Koliko ih godišnje proizvedete? Koliki je to dio tržišta Hrvatske i gdje u inozemstvu najbolje poslujete?
Godišnje proizvedemo više od 150.000 madraca i nadmadraca za potrebe tržišta u Hrvatskoj i okolnim zemljama. Madrace i nadmadrace plasiramo primarno u Hrvatsku, ali i u Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Makedoniju, Austriju i Bugarsku, a odnedavno i u Mađarsku.

S obzirom na to da su Hespo i Perfecta Dreams dva brenda u sklopu Hilding Andersa Hrvatska i nude asortiman vezan uz spavanje, kome se braća jedan, a kome drugi?
- Brend Hespo se primarno obraća cijeloj obitelji na topao, obiteljski način, tradicijom i garancijom kvalitete, a komunicira toplinu doma. Perfecta Dreams je urbani brend višeg cjenovnog razreda.

 Izvor: Robert Gašpert

U Hilding Andersu ste od 2005. godine, trenutačno ste direktorica veleprodaje. Što biste istaknuli kao najznačajnije u dosadašnjoj karijeri?
U svojoj karijeri u Hilding Andersu istaknula bih konstantan poslovni izazov i razvoj. Kada se osvrnem na proteklih 16 godina, imam osjećaj da nisam radila u istoj tvrtki. Razvoj tržišta u tom razdoblju bio je najblaže rečeno turbulentan, od vremena kada je tržište bilo prilično disperzirano na male obiteljske trgovine do segmentacije tržišta, što se dogodilo od 2005. naovamo dolaskom globalnih trgovačkih lanaca namještaja - XXX Luzta, Jyska, Emmezete, Harvey Normana… Cijelo to vrijeme uspijevamo se nametnuti kao jedan od najpouzdanijih partnera našim veleprodajnim kupcima upravo gradeći partnerske odnose i osluškujući njihove potrebe. Brend Hespo jačamo u svim kanalima, primarno u veleprodaji, ali i iskorakom u vlastite maloprodajne prodavaonice.

Kakvi su planovi za ovu i iduću poslovnu godinu?
Ova godina donijela je nove izazove vezane uz način funkcioniranja na prodajnim mjestima i ograničenja zbog pandemije bolesti COVID-19, nastali su i veliki poremećaji na tržištu repromaterijala. Uspjeli smo naći odgovor na sve izazove i zadržati vrlo visoku razinu pouzdanosti u isporukama našim partnerima te biti jedan od glavnih dobavljača velikim i malim prodavačima namještaja. Naši su planovi usmjereni na širenje na okolna tržišta s našim partnerima. Razvoji fokus bit će usmjeren na naše proizvode koji će nuditi visoku funkcionalnost i atraktivan dizajn s naglaskom na upotrebu održivih materijala.
U nastavku pogledajte nove HESPO proizvode predstavljene na nedavno održanom Kućnom sajmu.

*Sadržaj nastao u suradnji s brendom Hespo.

Magazin

Royals