Prikazivanje nove sezone showa ‘The Real Housewives of Dubai’ počelo je 1. lipnja na televizijskoj mreži Bravo.

Glavne glumice nose bikinije, pogrdno se izražavaju, predstavljaju se kao sponzoruše i trude se imati što bolji odnos s imućnim muškarcima kako bi od toga profitirale. Moja supruga je kućanica, ali ne odijeva se tako u javnosti, ne govori tako i ima svoja životna postignuća. Kućanice u Arapskim Emiratima su naše majke, sestre, kćeri… Mi smo tolerantna zemlja, ali to ne znači da glavna lica iz spomenute serije mogu razgolićeno šetati ulicama i ponašati se neprimjereno. Serija ‘The Real Housewives of Dubai’ ne predstavlja prave kućanice - kaže društveni komentator Majid Al Amry koji je posljednjih godina iznimno popularan u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

RHOD show
promo 

‘The Real Housewives of Dubai’ prikazuje glamurozni život Nine Ali, Chanel Ayan, Caroline Brooks, dr. Sare Al Madani, Lese Milan i Caroline Stanbury.

Serijal prati ekstravagantni život dinamične skupine žena koje vode poslovna carstva i kreću se prestižnom društvenom scenom bogatih milijardera. Žive u svijetu luksuza i pogodnosti privilegiranih, gdje je najvažnije biti viđen i imati utjecajna poznanstva. Ove se nalaze u samom srcu svega toga, o čemu svjedoče i njihove vile, automobili i skupocjeni nakit.

Show je premijerno prikazan 2010. godine, a svi bi se složili da u njemu nikada nije nedostajalo tajni, skandala i zabava s užitkom. Prvi put mjesto radnje bio je Beverly Hills, a koncept je ostao isti u svim sezonama ovog ekstravagantnog showa.

- Uzmite putovnice jer krećemo u 11. grad, a to je Dubai! Ugostit će nas milijarderi. Grad zlata smješten u pustinjskoj oazi! Ovo je prvi internacionalni grad koji posjećujemo. Vidjet ćete puno drame koju niste očekivali u Dubaiju - najavio je Andy Cohen, producent popularne franšize, dodavši kako će upravo ova sezona razbiti sve predrasude i stereotipove o ženama.

Žene su naizgled poprilično submisivne u islamskoj kulturi, ali činjenica je, objašnjava Andy, da upravljaju gradom i moći muškaraca. Iako imaju sve bogatstvo svijeta i potpuno su fokusirane na karijeru, u cilju im je zaraditi vlastiti novac i postati ozbiljne poslovne žene.

Životna savjetnica i ekonomistica Borna Kotromanić već godinama progovara o važnim društvenim temama, a sada je samo za magazin Story ljeto komentirala žene iz ovog ekstravagantnog reality showa.

Borna Kotromanić nema dlake na jeziku
Robert Gašpert 

- Sve što sam dosad gledala bilo je katastrofa! Žene su u takvim reality formatima glupe i primitivne, a program nije nimalo uvjerljiv. Žena koja odabere biti kućanica može se posvetiti obitelji, domu, djeci i sebi. Ne gledam na taj odabir podcjenjivački. No riječ je o tome da žene u ‘The Real Housewives’, odnosno kućanice imaju rupu u glavi, a to nijedan novčanik ne može kompenzirati. Kada bi se radilo o kućanicama koje imaju nešto sadržajno ponuditi, osim tih parada šopinga i površnih tračerskih druženja, to bi mi možda i bilo gledljivo i potencijalno bi se mogla razmotriti mogućnost sudjelovanja - objašnjava Borna Kotromanić.

- Te žene sebe gledaju i prezentiraju kao da su komad mesa. Naposljetku, njih ne gledaju muškarci nego prosječne žene i mlade djevojke kojima je njihov život ideal. Mladima je ideal imati novac, trošiti ga i napucati se filerima. Smatram da je to degradacija važnih vrijednosti i uzora - dodaje Borna.

U posljednjih nekoliko godina djevojke mahom odlaze trbuhom za kruhom u daleke zemlje kao što su Ujedinjeni Arapski Emirati, a svoje život prezentiraju na društvenim mrežama kao med i mlijeko.

- Tužno je što danas djevojke mahom odlaze u druge države i gradove, primjerice u Dubai, a definicija uspjeha postala je novac pa misle da si mogu nešto više kupiti i priuštiti. Ako imaju takve apetite da se fotografiraju u skupocjenim krpicama i torbicama, a uz sve to misle da će nešto uštedjeti, neće si tako osigurati dugoročnu egzistenciju i bolju kvalitetu života. Mislim da su danas ženama sve kockice pomiješane i ako je deformacija vlastitog tijela put ka uspjehu i ideja vodilja da će tako privući muškarca u svoj život, onda je po mom mišljenju riječ o patologiji, a ne o društveno prihvatljivom fenomenu - kaže Borna i uspoređuje daleku Australiju i Hrvatsku kad je riječ o potporama kućanicama.

Borna Kotromanić smatra da mladi danas cijene samo novac
Story 

- Ako je riječ o ženinu pozivu da bude kućanica i ako živi puninu tog odabira tako da ima vremena za sebe i može dati optimum za obitelj, onda je to kultni životni poziv. Treba si ga moći priuštiti i živjeti u društvu koje podržava takav poziv, kao što je to oduvijek bilo u Australiji. Ondje svaka kućanica ima pravo na mirovinu. To je istinski odraz razvijenog društva. Cijeni se ženu što se brine o odgoju djece, kao i njezina prisutnost u njihovu životu, a ne da dođe kući izmoždena nakon osam sati radnog vremena - uspoređuje Kotromanić.

- Žena je čudo! Ona od svega može napraviti umijeće ako tome ispravno pristupi. Ako kuhate i pritom slušate lijepu glazbu, stavite ruž, napravite frizuru, osjećate se seksi i ženstveno te ugrađujete u taj objed ljubav i sklad, onda ćete svoju obitelj time i nahraniti. Vi ste boginja svog života, kraljica svoje obitelji i sve te sitne stvari možete pretvoriti u nešto divno, recimo čišćenje kupaonice. Kada sam bila dijete, obožavala sam raditi kućanske poslove, imala sam naglašenu žensku energiju i voljela sam se lijepo odijevati. Jednom je naš poznati književnik Ivan Raos, koji je napisao ‘Prosjake i sinove’, mom djedu poklonio primjerak te knjige i za svakog člana naše obitelji nešto napisao. Za mene je izdvojio da sam ‘marna pčela i hitra lastavica’. Uvijek sam bila vrijedna, znala sam pospremiti i uslužiti. Smatram da je to aspekt ženstvenosti kojeg se nikada ne smijemo sramiti. Kućanica ne znači biti kućna pomoćnica - zaključuje životna savjetnica Borna Kotromanić.