Od sedamdesetih godina prošlog stoljeća, jednostavna vrpca ističe se kao jedan od najmoćnijih simbola kojim svoju podršku iskazujemo određenom cilju, dobrotvornoj organizaciji ili akciji. Početkom devedesetih, nošenje crvene vrpce bio je jedan od načina na koji su mnogi širili svijest o jednoj od tada najvećih tabu tema - AIDS epidemiji. Ružičasta vrpca još jedan je od primjera jednostavne vrpce s velikom i važnom porukom. Kako bi se širila svijest o radu dojke, danas ružičastu vrpcu nose kako oni koji su i sami preboljeli rak dojke, tako i svi oni koji žele iskazati svoj znak podrške oboljelima.
Svaka boja predstavlja neku važnu temu ili problem, akciju ili organizaciju, a nošenjem vrpce ne samo da iskazujemo svoju podršku, već i širimo svijest kod drugih. Kao simbol još jedne izuzetno relevantne i bitne teme danas ističe se bijela vrpca. Zašto je iznimno bitno pričati o temi koju predstavlja i na koji ju način podržava adidas Runners zajednica?
VELIKA I VAŽNA PORUKA IZA BIJELE VRPCE
Bijela vrpca predstavlja globalni pokret muškaraca i dječaka koji žele okončati muško nasilje nad ženama i djevojčicama. Cijeli pokret počeo je u studenom 1991. godine sa skupinom profeminističkih muškaraca u Londonu, i krenuo je kao odgovor na masakr studentica na École Polytechnique koji je dvije godine ranije izvršio Marc Lépine. Od samog početka, kampanja je za cilj imala podići svijest o rasprostranjenosti muškog nasilja nad ženama, a bijela vrpca postala je simbol muške podrške svim ženama. Više od trideset godina nakon, muško nasilje nad ženama i djevojčicama još uvijek je veliki problem u cijelom svijetu. Srećom, sve je više i muškaraca koji su dali takozvan White Ribbon Pledge, odnosno obećanje da nikad neće koristiti, opravdavati ili šutjeti o nasilju muškaraca nad ženama. Pokret bijele vrpce danas je aktivan u više od 60 zemalja, a njegov je glavni cilj promicati zdrave odnose i ravnopravnost spolova.
WITH WOMEN WE RUN
Bijela vrpca danas je simbol brojnih inicijativa u čijem se središtu nalazi podizanje svijesti o rasprostranjenosti muškog nasilja nad ženama, ali i poduzimanje konkretnih koraka kako bi stvorile okruženje u kojem će se žene moći osjećati sigurno u svakom trenutku.
Jedna od aktivnosti koju brojne žene vole, ali se je istovremeno i boje je trčanje. Prema globalnim statistikama, čak 45,8 posto trkačica tvrdi da je doživjelo neku vrstu uznemiravanja, dok kod muških trkača ta brojka iznosi 17,4 posto, dakle vjerojatnost da žene budu napadnute tijekom trčanja je gotovo tri puta veća nego da se isto dogodi muškarcima. Osim toga, samo 3 posto žena koje su doživjele uznemiravanje su isto i prijavile, dok je 48 posto njih ignoriralo uznemiravanje tijekom trčanja.
Taj veliki problem prepoznao je i adidas. Kao svjetski lifestyle brend s velikim utjecajem i platformom te svojom međunarodnom zajednicom trčaka, adidas Runners, adidas je odlučio pokrenuti globalnu inicijativu With Women We Run čiji je cilj zaustaviti zlostavljanje i bilo koju drugu vrstu nasilja nad ženama te osigurati sigurnije trčanje za sve.
“Mi nismo samo trkački tim. Mi smo međunarodna zajednica trkača, pokret koji uključuje pojedince različitih vještina i mogućnosti koji su ujedinjeni u ambiciji da postanu bolji sportaši i da rezultat našeg bavljenja sportom bude, uz osobni rast i promjenu, i promjena u društvu. Mi želimo poticati promjene u kulturi trčanja, u kulturi sporta i zato smo u prvoj fazi kampanje educirali ljude o tome što je rodna nejednakost i kako utječe na kulturu trčanja, a u drugoj fazi smo se fokusirali na suradnje i konkretne akcije koje kapetani adidas Runnersa i treneri mogu poduzeti u lokalnim, nacionalnim i međunarodnim zajednicama da naš utjecaj bude zaista vidljiv i da ima neki konkretan rezultat”, istaknuo je Frane Boban, senior manager Running communities u adidasu.
SIGURNO DO CILJA ZAGREBAČKOG MARATONA
U sklopu adidasove inicijative With Women We Run, trenerice najpoznatije trkačke zajednice na svijetu pripremile su ukupno 150 žena iz Zagreba, Osijeka, Beograda i Ljubljane za njihovu prvu utrku.
“Kao odgovor na seksualno rodno nasilje, adidas Runnersi odlučili su podržati 40 žena iz četiri grada i tri države te su ih pripremili za njihovu prvu utrku u sigurnom okruženju pod vodstvom adidas Runners kapetanica.”, s nama je podijelio Frane Boban.
Još jedna potvrda da je riječ o temi koju je važno isticati bio je veliki odaziv žena na otvoreni poziv adidas Runnersa. Naime, više od 200 žena bilo je prijavljeno za sudjelovanje, a adidas Runnersi i adidas su sve zainteresirane žene odlučili podržati i besplatnom startninom.
TRČANJE I DRUŽENJE U NAJBOLJEM DRUŠTVU
Pripreme za zagrebački maraton samo su mali dio onoga što adidas Runners zajednica svakodnevno radi kako bi svim ženama koje žele trčati, omogućila da to radi sigurno. Osjećaj nesigurnosti jedan je od razloga zbog kojih žene nerijetko odustaju od trčanja, osobito kada je riječ o trčanju u večernjim satima kada mrak dodatno potencirati osjećaj nesigurnosti i ugroženosti.
Uz adidas Runners ekipu i njihove tjedne treninge, trčanje postaje ne samo sigurno, već i zabavno. Također, trčanje u grupi poput adidas Runnersa dodatno će vas motivirati da pomaknete svoje granice kada je riječ o trčanju, ali da ostanete u svojoj zoni komfora kada je riječ o osjećaju sigurnosti prilikom trčanja.
adidas Runners ekipi možete se pridružiti potpuno besplatno. Sve ključne informacije i buduće adidas Runners događaje pronađite ovdje.
*Sadržaj nastao u suradnji s brendom adidas.