Nova Netflix serija 'Borkinje' trenutno se nalazi u Top 10 najgledanijih u Hrvatskoj.
Budući da je bilo prije više od 100 godina i jedini dostupni medij bile su novine i možda neka rudimentarna filmska snimka, Prvi svjetski rat se ponekad zaobilazi kada se radi o događajima koji su najviše promijenili svijet u 20. stoljeću.
Čini se da je kontekst kako je rat započeo i napredovao tijekom njegovih najranijih mjeseci posebno izgubljen za povijest.
U novoj francuskoj drami, prvi mjeseci rata ispituju se kroz oči četiri žene koje su bile među milijunima koji su ostali upravljati svakodnevnim životom dok su muškarci išli u bitke.
Glavni likovi su Marguerite, Suzanne, Agnès i Caroline. Narativ se neprimjetno kreće od lika do lika dok koherentno isprepliće njihove priče.
Smještena u gradiću po imenu Saint-Paulin, serija jasno pokazuje da postoji velika mogućnost međusobne interakcije protagonista. Dodatno, stupnjevanje boja dobro oslikava vremenski ambijent, dajući publici visok kontrast i zamršene detalje na slici.
Cécile Lorne, kreatorica serije, postiže ono što je trebala učiniti u prvoj epizodi, a to je upoznavanje publike s četiri žene koje su u središtu drame serije, a zatim koristi drugu polovicu prikazuje ispreplitanje njihovih života.
Jedna od stvari koju Lorne ne oklijeva pokazati su užasi rata. Ima više nego dovoljno krvi, ili rupa probijenih kroz ljudske glave, da se pokaže da su, čak i prije 109 godina, ljudi na prvim linijama vidjeli stvari koje su im ostavile ožiljke za cijeli život. Naravno, ona također prikazuje njemačke vojnike kako ubijaju bespomoćne žene i djecu; nije iznenađenje da bi francuska produkcija mogla ići u tom smjeru, ali se činilo nepotrebno oštrim, pogotovo za prvu epizodu. Pa opet, i to je dio strahota rata.
Do sada je serija prilično jednostavna i ozbiljna, ali kako se žene sve više isprepliću, stvari postaju malo 'komercijalnije'.
Sva četiri lika, iako nisu dio borbenog aspekta rata, iznimno su utjecajni na način na koji se on vodi. Osim utjecaja na svoje tijelo, ovi likovi također imaju snažne osobne vrijednosti i ideale koji se ne mijenjaju za druge ljude.
Osim toga, serija je uspjela prikazati primjere kakvi su muškarci. Predstavljeni su točno bez ikakvog pretjerivanja i isprike.
Rat je vjerojatno prisutan desetinu emisije, ali pozadina koja ide u borbu protiv rata stavljena je u prvi plan serije.
Leglo straha, očaja i agresije, što serija izuzetno dobro istražuje, dajući svakom liku svoje vrijeme da zablista. Droga, duševna tjeskoba, posttraumatski stres i seksualna napetost na vrhuncu u svih osam epizoda.
Žene su često jedna drugoj prokletstvo i spas, a ova serija čini tako prekrasan posao balansirajući to. Istražuje način na koji se žene ponašaju zbog svoje potlačenosti i prenosi to na druge žene u njihovom životu. Osim toga, iskorištavanje od strane Crkve, dvostruki standardi za žene i nerealna očekivanja od žena bili su neki od podzapleta koji su iznimno govorili o vremenu i načinu na koji svijet još uvijek funkcionira.
Radnja je zamršena i dovoljno gusto isprepletena, ali kako epizode odmiču, scenaristi su uspjeli savršeno razotkriti svaku prijetnju. Impresivno je da priča podjednako istražuje i romantični i ratnodramski aspekt.
Postoji vizualni jezik koji se odmiče od muškog pogleda i umjesto toga fokusira na to da golotinju i intimnost učini funkcionalnim elementom u radnji.