U moru robnih kuća i trgovačkih lanaca, unatoč sve većem broju novih i nekonkurentnih trgovačkih centara, ističe se nekoliko stupova trgovine sa stilom, smještenih u rado posjećenim metropolama Europe i SAD-a, koji laskaju konzumerskom duhu kupaca i uvijek se nalaze na njihovu popisu mjesta koja obavezno moraju posjetiti.
Vidjeti London za mnoge znači priliku da vide kraljevsku obitelji ispred Buckinghamske palače, za romantično uzdisanje u panoramskom okretanju London Eyea, upoznavanje viktorijanskih establišmenta, posjet impozantnog Muzeja Viktorije i Alberta, Britanskog muzeja ili Nacionalne galerije, ali i za kupnju nečega visokomodnog i ekskluzivnog. London sva­kako živi i u kućama mode i susreta cije­njenih brendova od kojih su najznamenitije Sel­fridge & Co., Liberty, Harvey Nichols, Harrods te Fortnum & Mason. Robnu kuću Sel­fridges, smještenu u ulici Oxford, jednoj od najprometnijih šoping ulica Europe, 1909. godine utemeljio je Harry Gordon Selfridge, vizionar i inovativni marketinški stručnjak. Vodeći se svojom, sada već nadaleko poznatom krilaticom ‘Klijent je uvijek u pravu’, Selfridge je kupnju želio učiniti zabavnom avanturom i privući kupce ne samo asortimanom, već i obrazovnim sadržajima, pa je tako u godini otvaranja, znanosti u čast, ali i marketinški vrlo mudro, upriličio izložbu na kojoj je bio avion kojim je ugledni Louis Blériot prvi put preletio ocean. Bila je to neviđena atrakcija koja je privukla, za ono vrijeme više nego fantastičan broj od 12.000 znatiželjnih posjetilaca.

Već sljedeće, 1910. godine Selfridge mijenja mirisnu sliku ulice Oxford otvorenjem kozmetičkog odjela u prizemlju zgrade. Grandiozna je parfumerija zavodljivim mirisom prkosila manje zavodljivom mirisu ulice po kojoj su tada vozila konjska zaprežna kola. Godine koje slijede robnoj kući Selfridge donose samo laskave dosege; 1911., ciljajući na štedljive kućanice, kako ih je Selfridge nazivao, u podrumu kuće otvara se The Bargain Basement (Podrum jeftine ponude), koji je nudio kućanicama cjenovno dostupne artikle, dok su gornji katovi nudili ekskluzivnu robu. Iste je godine robna kuća dobila i najveću knjižaru na svijetu, a 1912. i odjel za kućne ljubimce. Kako je početkom 20. stoljeća tango bio hit, 1913. su na dobrotvornoj zabavi svjetski poznati plesači Florence Walton i Maurice Mouvet za 2000 posjetitelja izveli atraktivan ples na krovnoj terasi. Uvijek su bili u duhu vremena, pa se u Selfridgesu prodavalo sve; od novih modernih crvenih ruževa do uvoznih pogo štapova. Selfridges je postao mjesto koje se obavezno mora vidjeti pa ne čudi podatak da ga je 1922. godine posjetilo više od 15 milijuna ljudi.

Ovo je priča o kući Selfridge & Co., mjestu gdje je izumljen ZABAVAN ŠOPING
Profimedia 

Ovo je priča o kući Selfridge & Co., mjestu gdje je izumljen ZABAVAN ŠOPING
Profimedia 

Nakon ratnih zbivanja i ekonomskog racionaliziranja, pedesetih godina prošloga stoljeća kupovna moć ponovno raste. Te godine iznjedrile su i nove bogate obitelji, u kojima su muškarci željeli automobile, žene hladnjake i perilice, a svima je televizor postao prioritet. Upravo je ulaganje u prijeratne tehnologije i inovacije kućanskih aparata trgovini Selfridges osiguralo čvrste veze s ključnim dobavljačima. Kada je 1953. godine objavljeno da će krunidba kraljice Elizabete II. biti prenošena uživo, prodaja televizora naglo je skočila, a mnogi su se predmeti (kao što je model mlade kraljice na konju) prodavali kao krunidbeni suveniri mameći milijune kupaca da posjete trgovinu i slave ono što je tisak nazvao - novim viktorijanskim razdobljem.

Rastom tijekom nadolazećih desetljeća, Selfridges i njegova žuta šoping vrećica postaju nezaobilazan zaštitni znak Londona. Selfridges otvara trgovine i u Manchesteru, Birminghamu te franšize u Irskoj, Nizozemskoj i Kanadi, a od devedesetih godina, mijenjajući svoj vizualni identitet i ponovno usvajajući paradigme duha vremena, etablira se kao vodeći maloprodajni lanac novog stoljeća i do današnjih dana ostaje jedno od ultimativnih mjesta susreta mode, ljepote, hrane, namještaja i tehnologije. Malen je broj poslovnih vizionara koji su bili od koristi javnosti, jednako kao i financijskoj zajednici. Jedan od njih je Vittorio Radice, bivši izvršni direktor Selfridgesa. Taj 50-godišnjak talijanskog podrijetla, koji govori engleski s jakim talijanskim naglaskom i umjesto utegnutog odijela i kravate preferira opušten pristup te ležernost u odijevanju i ponašanju, vrlo je poznat i cijenjen u maloprodajnim krugovima. Provevši šest godina u Selfridge & Co., Vittorio ga je revitalizirao i učinio ga mjestom zabavne kupnje. Uspjeh Selfridgesa tijekom boravka Vittorija rezultat je repozicioniranja udjela, kako mlađih kupaca, tako i kupaca više kupovne moći, za što je bio nužan rebranding trgovine i svakako savršeno režirana zabava. Bilo je potrebno dati kupcu nešto više od samog šopinga, podići atmosferu tako da to mjesto postane ‘hip’. Pretvorivši uspavani Selfrid­ges u bazar 21. stoljeća, poslovni model retail gurua Vittorija postao je model uspjeha stogodišnje trgovine. Ubrzo će ga preuzeti mnoge, kako engleske, tako i američke robne kuće.


Robna kuća je poznata po pomno odabranim artiklima, ali i po svojim atraktivnim izlozima. Već desetljećima angažira britanske umjetnike koji kroz izloge pričaju čarobne, nadrealne priče privlačeći poglede prolaznika.

Ovo je priča o kući Selfridge & Co., mjestu gdje je izumljen ZABAVAN ŠOPING
Profimedia 

Ovo je priča o kući Selfridge & Co., mjestu gdje je izumljen ZABAVAN ŠOPING
Profimedia 

Ovo je priča o kući Selfridge & Co., mjestu gdje je izumljen ZABAVAN ŠOPING
Profimedia 

Selfridges je danas mjesto u kojem lifestyle progovara životom velegrada pa je postao nezaobilazna destinacija svih koji odluče posjetiti metropolu. Ako želite kupiti ekskluzivan brend koji neće nositi svatko na subotnjoj gradskoj špici, naći ćete ga u Selfridgesu jer tamo se može pronaći sve. Od cutting edge chica do urbanih imperativnih brendova. Od visoke mode, iznimnih gurmanskih poslas­tica i limitiranih mirisnih izdanja do dostupnih modnih dodataka i najsuvremenije elektronike. Od Ann Demeulemeester, Acne Jeansa, Martina Margiele, Sonie Rykiel do Mujija i Nudie Jeansa, od Swarovskog i Godive do Lomografije i Nixon satova... Vi zatražite - oni imaju. I prodaju vam zamotano u srdačne osmijehe.