Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

'NEMOJ KUPITI NAŠ KOMAD AKO TI ZAISTA NE TREBA': Upoznajte osebujni dvojac iza domaćeg brenda Tire Calligraphy

Domaći modni brand Tire Calligraphy osnovali su akademski kipar Matej Pašalić i Matija Brlek

Tire Calligraphy Izvor: promo

Domaći modni brand Tire Calligraphy osnovali su akademski kipar Matej Pašalić i Matija Brlek, diplomirani ekonomist marketinga. Dečki su se predstavili na nedavno održanom Zagreb design weeku, u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu, a sad se predstavljaju i Story.hr publici.

Kako je sve počelo?

'Brand je osnovan 2016. godine, kad smo izbacili prve dvije majice, T-Shirt i long sleeve crewneck, obje povodom organizacije četvrtog međunarodnog turnira u polu na biciklima. Do tada smo svake godine održavanja bike polo turnira izbacili kao Bike Polo Zagreb službeni merch, T-Shirt s vizualom turnira. Korijeni branda i ime, kaligrafija gume, jest biciklizam, točnije biciklističke subkulture vožnje fixed gear bicikala te igranja bike pola. Ovdje ne mislimo na biciklizam u sportskom, natjecateljskom smislu, već na zajednice koje ova dva smjera kretanja na biciklima okupljaju, a čiji smo i danas, 10 godina kasnije i dalje aktivan dio.'

'Do 2021. izbacili smo četiri kolekcije te par limited komada kroz ostvarene suradnje, većina toga je odavno rasprodana, neke smo komade ponovno bacili van, na primjer baby pink Death Moth crewneck, čak tri puta. No od tad smo odlučili da se nećemo više ponavljati, prvenstveno jer je nama dosadno, a ne želimo biti ni našem communityju dosadni. Volimo razmišljati jer ljudi ne znaju, ali ima osoba koje su danas naši suradnici, čak uski dio tima, a upoznali smo ih jer su jednom prilikom kupili nešto od nas. Tako da nikad ne znate kad ćemo vas možda kontaktirati, jer smo vas prije zascoutali kao nama potencijalno zanimljive i bitne', otkrivaju nam dečki.

Njihova posljednja kolekcija sastoji se od dvije kolekcije

'New Life kolekcija sastoji se od tri komada, dva T-Shirta i hoodiece. Sve su to komadi s kakvima smo i počeli brand, a roba je kakvu sami i danas nosimo, danas sveprisutni streetwear, koji nas je i dobrim dijelom kroz subkulture i definirao. Boje su za razliku od prošlih kolekcija sasvim suprotne; od baby pink, pastelnog minta, kričavog safety orangea i pale yellow lemona te poneke bijele, prebacili smo se na minimalne crnu i sivu. Krojevi su također minimalni, u potpunosti izmijenjeni od prijašnjih, sašiveni od težeg pamuka nego do sada.'

'New Life inspirirana je neočekivanim promjenama koje su zadesile koliko Hrvatsku, toliko i cijeli svijet, uz dodatak potresa. New Life predstavlja doslovno to, za sve nas jedan novi donekle, ili u potpunosti, novi život. Iako na prvu vizual može djelovati agresivno ili negativno, za TC predstavlja pozitivno razmišljanje i promjenu na bolje, rast, razvoj, novi život.
Primarna inspiracija čitave TC21 ponude, odnosno inspiracija za obje kolekcije je Koreja, preciznije prakticiranje tradicionalne korejske borilačke vještine Kuk Sul Do te njeni korijeni vještina Hwarangdo. Crna simbolizira mudrost u Koreji. Smatramo da je prakticiranje borilačkih vještina ultimativno iskustvo uma i tijela. U širem smislu, treniranje tijela i uma, ustrajnost u vježbanju, bilo kojem obliku kretanja, svjesnost sebe, ali i gubljenje sebe u trenutku, jest vještina. S takvim stavom, Tire Calligraphy stvara te predstavlja novu kolekciju, sada poznatu kao TC21 – New Life / 199144. Inspiracija prošle kolekcije, inicijalnog predstavljanja 199144 kao sub-labela kroz koji ćemo izbacivati više minimalne, rekao bih ozbiljnije komade, odjeću koju zamišljamo kao zanimljivu te nosivu za širi spektar generacija, bio je Japan pa smo se prikladno tome odlučili za bijele komade. Još jedan razlog zašto je novi 199144 offer kompletno crn', otkivaju nam Matej i Matija u nastavku.

Tire Calligraphy Izvor: promo

Početak iz nule

'Razmišljajući o pet godina branda kojeg gradimo iz nule, nakon naše općenito prve prijave na 'design nešto', jer se nikad ne bismo nazvali dizajnerima, što ne znači da hejtamo struku, već jednostavno se tako ne osjećamo, niti to jesmo obrazovanjem, te nakon što nas je ipak dio te struke izabrao za finaliste u dvije kategorije, zaključujem da ćemo i dalje raditi komade ne za show, već uvijek 'to go' – doslovno i preneseno. Što ne znači da nećemo ponovno prijaviti ZGDW ili slično događanje, već da je naš pristup stvaranju, a i samo razmišljanje usmjereno i vođeno isključivo praktičnom primjenom i funkcionalnošću. U svakom slučaju se slažemo s jednom od primarnih postavki dizajna općenito, dobar dizajn je ne samo lijep, već i funkcionalan. Dodatno nas zanimaju te smo svjesni globalnih problema i sveprisutnog trenda održivosti te nam je to važan motiv kreacije te predstavljanja novih komada. Kolekcije su stoga male, ali pomno promišljene i tek tada, takve i producirane.'

Kakve su im želje?

'Želja nam je stvarati bezvremenske komade, neograničene i neopterećene trendovima industrije u kojoj se trudimo tek isplivati, te prostorom i vremenom. Nudimo komade koje ćeš nositi, spremiti ili čak pokloniti, proslijediti dalje, ili ih nakon dužeg vremena izvaditi iz svoje arhive, razveseliti im se te ih ponovno uvrstiti u rotaciju. Molimo te, nemoj kupiti naš komad ako ti zaista ne treba. Ako ga kupiš za sebe ili za poklon, znaj zašto si ga odabrala/o, uživaj u njemu što duže možeš, mi smo zahvalni i sretni s tvojom odlukom', poručuje ovaj osebujni dvojac za koji ćemo tek čuti.

Povezane vijesti

Magazin

Royals