Utisci o biografskom filmu princeze Diane preplavili su društvene mreže nakon što je premijerno prikazan 5. studenog u američkim kinima. U nastavku vam donosimo najzanimljivije činjenice o samom filmu, čija je premijera zakazana za 9. prosinca kod nas.
Često se govori da je princeza Diana bila jedna od najfotografiranijih žena na svijetu. Paparazzi su je pratili i lovili gdje god bi se pojavila, probijajući se kroz grmlje i viseći kroz prozore automobile.
U sličnoj situaciji su se našli glumci i ekipa biografskog filma o princezi Diani naziva 'Spencer' Pabla Larraína, kada su ih okružili paparazzi, a fotografi su pokušavali vidjeti glavnu glumicu, Kristen Stewart u liku pokojne princeze Diane.
Ove godine Diana bi navršila 60 godina, a i dalje je predmet fascinacije javnosti i umjetnika. Nakon što je snimio privatne borbe Jacqueline Kennedy Onassis nakon ubojstva njezina supruga u filmu 'Jackie', redatelj Pablo Larraín usmjerio je svoju pozornost na Dianinu priču.
Njegov novi film 'Spencer', nudi fikcionalizirani prikaz princeze, koju glumi Kristen Stewart, u životnoj prekretnici tijekom kraljičinih božićnih praznika u Sandringham Houseu u Norfolku u Engleskoj.
U Larraínovoj interpretaciji slobodnog oblika, koja se događa tijekom božićnog vikenda kada Diana odluči napustiti princa Charlesa, princeza uplakana luta po ogromnim dvoranama dvorca, pod nadzorom je dvorjana Windsorovih, zarobljena u propalom braku i natjerana da se stalno pojavljuje u javnosti dok se bori s poremećajem prehrane.
Claire Mathon, snimateljica filma, smatra da se Kristen Stewart, jedna od najpoznatijih glumica svoje generacije, savršeno uklopila u kinematografsku atmosferu projekta. Blještavi objektivi fotografa nisu joj nepoznanica kao što nisu bili ni ikoni koju glumi, pa ne čudi što je maestralno utjelovila lik Diane.
Larraínova interpretacija je manje izravna rekreacija, a više senzualna ideja Diane, a sam film je portret princeze kao živog duha. Za mračnu božansku estetiku filma zaslužna je Claire Mathon. Sablasnost je bila pojačana svjetlošću koju je koristila, a iako se radnja filma odvija u prosincu, snimateljica je u kući držala upaljena topla svjetla, a kamini su gorjeli u što je moguće više scena.
Claire Mathon je dijelom bila inspirirana odnosima princeze Diane s njenim sinovima, mladim princom Harryjem i princom Williamom.
Pablo Larraín se pobrinuo da princezu prikaže kao brižnu majku, s bliskim i zaštitničkim odnosom sa svojim sinovima. Dok se pripremala, Claire je istraživala brojne Dianine fotografije od 1980. do 1991. i stalno su je privlačile slike princeze sa dječacima, što je pomoglo inspirirati 'najdirljiviji' aspekt filma 'Spencer'.
Za razliku od Larraína, koji je rekao da je Diana bila veliki dio njegovog djetinjstva zbog majčine opsesije kraljevskom obitelji, Claire Mathon je bila mnogo manje upoznata s njezinim odrastanjem. 'Da budem iskrena, nisam bila veliki obožavatelj. Možda sam bila premlada. O njoj se nije pričalo u mojoj obitelji.' rekla je za Vanity Fair.
Pablo Larraín i Claire Mathon složni su u jednom, da je Kristen Stewart zadivljujuća glumica, a pred kamerama djeluje prirodno: 'Način na koji glumi djeluje tako lak i gotovo urođen.'
Kristen Stewart se bavi glumom od djetinjstva, a postala je planetarno popularna nakon 'Sumrak sage' prije više od deset godina. Filmom 'Spencer' mogla bi dostići i vrhunac svoje karijere, Oscara za najbolju glumicu zbog svog zanimljivog portreta Diane.
Možda je pomoglo to što Kristen ima urođeno razumijevanje o strašnim visinama slave i ozloglašenosti, privlačeći paparazze svuda gdje ide, od ulica Los Angelesa do daleke scene filma 'Spencer', uglavnom snimljenog u dvorcu Schlosshotel Kronberg u Njemačkoj.
Čileanski redatelj svoj film uokviruje kao bajku, istražujući mračnu stranu monarhije bez izbjegavanja fantazije i ljepote koje održavaju sustav.
Dianin se život možda raspada, ali ona izgleda kao princeza i okružena je luksuzom. Taj kontrast dio je onoga što film čini moćnim.
Stvaranje garderobe alegorijskog Windsora značilo je da su Pablo Larraín, kostimografkinja Jacqueline Durran i Kristen Stewart morali razmišljati isto. Srećom, imali su pomoć od modnog diva,Chanela. 'Na svakom koraku, to je bila potpuna suradnja', rekla je Kristen Stewart .'Svi smo bili u ovome zajedno: ja, Pablo, Jacqueline i Chanel. Bilo je tako intimno.'
Chanel je otvorio svoju arhivu za proizvodnju, posudbu i ponovno stvaranje vintage komada koje Kristen Stewart može nositi na ekranu.
Ova razina pristupa omogućila je kostimografkinji da pojača luksuzno raspoloženje koje su stvorili Larraín i dizajner produkcije Guy Hendrix Dyas. 'Što se tiče stila i glamura, suradnja je filmu dala nešto što inače ne bismo imali', kaže ona. 'Chanelovi komadi dodali su auri koju je Diana imala kao princeza, tako da je to bio nevjerojatan spoj u tom smislu.'
'Morala sam uspostaviti kontrast između svečane i restriktivne odjeće koju nosi tijekom svog službenog života i načina na koji se odijeva kada može biti ono što je ona”, kaže Jacqueline Durran. 'Da biste ispričali ovu priču, morali ste vidjeti pravu razliku između te odjeće.'
U tu svrhu koristila je niz arhivskih legendarnih odjevnih komada kako bi postigla obje vrste Dianinog izgleda.
Kristen Stewart nosi upečatljiv crveni kaput od tvida iz jesenske 1988. Patrimoine kolekcije dok je Diana opkoljena paparazzima, crne baršunaste haljine iz kolekcija za jesen 1983. i 1988. i niz vintage dodataka. Nekoliko modernih komada također je prisutno. U jednoj sceni, Kristen nosi suknju iz kolekcije visoke mode Virginie Viard za proljeće 2020.
Chanel je imao posebno mjesto u Dianinoj garderobi. Obožavateljica njegovih klasičnih odijela i prošivenih torbi, nosila je svoju kolekciju izvan dužnosti i dok je izvodila svoju ulogu princeze od Walesa.
Kristen Stewart je Dianin odabir odjeće očarao. 'Na određenim fotografijama izgleda kao da ju je netko drugi obukao', kaže ona. 'Čak i ako je odjeća lijepa, u njoj se čini kao zatvorenica. Dok sam istraživala, primijetila sam da kad god je Diana nosila Chanel, izgleda kao prava ona. Kad je izgledala moćno, često je nosila Chanel.' prokomentirala je Kristen .
'Kad gledate film, svi Chanel outfiti se koriste kada Diana treba pomoć', objašnjava ona. 'Ako je scena bila teška ili se osjećala ugroženo, obukli smo je u Chanel odijelo kako bismo joj pružili malo potpore. Čak i ako se iznutra nije osjećala dobro, stajala je uspravno i blistala u tim trenucima.'
Stewart ima iskustva s nošenjem Chanela. Ambasadorica je brenda od 2013., poznata je po svom prepoznatljivom shvaćanju potpisa brenda. Iako je njezin stil daleko od Dianinog, smatrala je da su Chanelovi arhivski komadi bitni za priču. 'Da nisam prije surađivala sa Chanelom, zasigurno bismo molili modnu kuću da posudimo njihovu odjeću; da nam to nije dopušteno, vjerojatno bismo ih oponašali', kaže glumica. 'Lik ih je trebao. Oni su takav dio nje. Postoji delikatnost i ranjivost u Chanel odjeći koja je čini još ljepšom. Toliko je iskrena kad ih obuče, možete osjetiti da ih voli.'
Nažalost, mnogi Dianini najbolji Chanel trenuci došli su nakon njezina izlaska iz kraljevske obitelji, a Spencerova priča odvija se u razdoblju u kojem su dvorjani kontrolirali njezinu garderobu. 'Postojala su sva ta ograničenja za razmatranje', kaže Durran.
'Više je nosila Chanel kasnije u životu nego tijekom kasnih 80-ih i ranih 90-ih.' Kraljevski kodeks odijevanja, koji sadrži pravila o svemu, od duljine rubova do boja laka za nokte, nije se mogao zanemariti.
Ipak, kada je Durran naišla na komad koji u filmu ima poseban naglasak, haljinu bez naramenica iz Chanelove kolekcije visoke mode iz proljeća 1988., nije je namjeravala promijeniti. 'U početku sam se brinula da ćemo morati dodati rukave i sakriti njezine ruke zbog protokola', kaže ona. 'Kad sam imala probu s Kristen i Paolom u Londonu, ona ju je obukla i to je bio savršen izgled za iznimno glamuroznu princezu. Nismo ga ni planirali upotrijebiti za tako veliki dio filma, ali jednostavno je bilo predobro da bismo ga propustili.'
Ukrašena nabranim volanima od tila, satenskim remenom s aplikacijama i nježnim naborom sastavljenim od cvjetića od tkanine, haljina Je bila primjereno raskošna.
Ipak, nakon više od 30 godina u arhivima, original je bio previše krhak da bi mogao funkcionirati kao kostim. 'Bio je previše dragocjen, nisi ga mogao ni iznijeti van', kaže Durran. 'Srećom,iz Chanela su rekli da bi mogli u potpunosti ponoviti komad.' Trebalo je 1034 sata, a 700 sati posvećeno je isključivo zamršenom vezenju, da bi se duplicirala couture haljina.
Pet krojačica u Chanelovom ateljeu radile su bez prestanka i uspjele su završiti projekt za nešto manje od mjesec dana. 'Dužni smo im', kaže Durran.'Gotovo da nisu imale vremena, a uspjele su rekreirati svaki detalj. Na kraju je jedina razlika bila u tome što je nova verzija Kristen pristajala još bolje od prve.'
Iako to nije bio jedini komad rekreiran za film, couture haljina istaknuta je na službenom plakatu filma koji prikazuje Dianu sklupčanu na tlu i njezinu figuru obavijenu slojevima tila.
Za Kristen, moda je odražavala Dianino privilegirano, ali nesretno postojanje. 'Srceparajuće je koliko je bilo prekrasno', kaže ona. 'Prošli smo arhivu misleći, je li to prava haljina? I bila je tako nedvojbeno prava. Vidjeti nekoga na podu kupaonice u takvoj haljini uistinu je srceparajuće. Ne možete zamisliti da nekome nije dobro u haljini koja je tako spektakularno lijepa i jedinstvena. Imam takvu nostalgiju za tim. Obično nemam emotivnu reakciju na plakate svojih filmova, ali svaki put kad vidim službeni 'Spencer' plakat, poželim zaplakati.'
U galeriji fotografija pogledajte kostimografiju za film iz arhive modne kuće Chanel.