Grupacija VELUX objavila je uoči Dana planete Zemlje svoje Izvješće o održivosti za 2020. otkrivajući 59-postotno smanjenje ugljičnog otiska društva u usporedbi s osnovnom vrijednošću iz 2007.godine i time premašila svoj cilj za 2020. za 9 postotnih bodova.

Smanjenje emisija CO 2 koje je veće od očekivanog, rezultat je dugoročne strategije Grupacije za smanjenje ugljika koja je usredotočena na poboljšanje energetske učinkovitosti, povećanje obnovljivih izvora energije i kupnju obnovljive električne energije.

Prošla godina bila je izazovna za cijeli svijet, istovremeno naučila nas je skromnosti, solidarnosti i povratku prirodi kao najvažnijem elementu u životu svakog čovjeka. Upravo je prošle godine VELUX grupacija najavila odluku o potpunoj ugljičnoj neutralnosti do svoje stote obljetnice 2041. Strategija
poslovanja koja prije svega razmišlja o zaštiti okoliša u kojem djeluje, može biti jedini način za postizanje
uspješnih rezultata.

Peter Bang, financijski direktor Grupacije VELUX, rekao je: „Godina 2020. bila je izazovna godina u cijelom svijetu i premda je pandemija utjecala na velik dio našeg rada, nije ometala napore da ostvarimo
svoje ambicije u pogledu održivosti. Ponosni smo što smo završili desetljeće velikih postignuća u našoj
Energetskoj i klimatskoj strategiji do 2020. I dalje smo predani još održivijim akcijama jer se svijet nastavlja suočavati sa sve većim brojem složenih i međusobno povezanih izazova, a klimatska kriza i
gubitak biološke raznolikosti najveći su izazov. Upravo s tim na umu pokrenuli smo novu strategiju
održivosti „To je naša priroda“ do 2030. kako bismo transformirali način poslovanja.

Tijekom 2020. godine Grupacija je poboljšala energetsku učinkovitost na svim svojim proizvodnim mjestima, skladištima i sjedištima u Europi putem upravljanja energijom certificiranim procesom, normom
ISO 50001. Osim toga, prešla je s fosilnih goriva na obnovljive izvore energije većom upotrebom otpadne
drvne biomase za proizvodnju topline. Nadalje, Grupacija je povećala kupnju zelene električne energije s
certifikatima o jamstvu podrijetla. S obzirom na budućnost, Grupacija se obvezala kupiti stopostotno
obnovljivu električnu energiju do 2023.

„To je naša priroda” – do 2030. i kasnije

Godine 2020. Grupacija VELUX pokrenula je svoju strategiju održivosti do 2030. pod nazivom „To je naša
priroda”. Nova desetogodišnja strategija predstavlja početak opsežne održive transformacije, a njezinih 15 ciljeva omogućit će Grupaciji VELUX „Inovativno djelovanje u području klime i prirode”, „Inovativne održive proizvode” i „Osiguravanje odgovornog poslovanja”. Glavni je cilj u novoj strategiji postignuti doživotnu ugljičnu neutralnost (Lifetime Carbon Neutral) do stote obljetnice Grupacije 2041. godine. Što znači da se Grupacija obvezala izbrisati svoj povijesni ugljični otisak i to na način da smanji svoju buduću emisiju ugljika u skladu s Pariškim sporazumom i najambicioznijim pristupom ograničavanja globalnog zatopljenja za 1,5 °C. Time će se postići doživotna ugljična neutralnost kroz partnerstvo sa Svjetskom
fondacijom za zaštitu prirode (WWF) na projektima očuvanja šuma diljem svijeta.

VELUX grupa surađivat će s WWF-om kako bi u potpunosti postigla ugljičnu neutralnost ulaganjem u projekte obnove i očuvanja šuma te biološke raznolikosti razvijene posebno za VELUX u razdoblju od 21
godine. To će pomoći zaustaviti gubitak staništa, krčenje šuma i degradaciju zemljišta koji prijete biološkoj raznolikosti šumskih ekosustava širom svijeta. VELUX je prošle godine podržao i jedan lokalni
projekt u Hrvatskoj u organizaciji WWF-a, a riječ je o Plavom poslovnom inkubatoru na Lastovu koji ima
za cilj educirati lokalno stanovništvo na koji način mogu razvijati održivi turizam i svoje poslovanje u skladu s očuvanjem prirode.