U povijesti čovječanstva 2020. zauvijek će biti upisana kao godina u kojoj je globalna izolacija zbog pandemije virusa Covid-19 dala ljudima vremena za razmišljanje, preispitivanje prioriteta i definiranja novih-starih vrijednosti - od važnosti obitelji i funkcionalne lokalne zajednice preko potrebe za boljim zdravstvom do zaštite budućih generacija.

Kako svijet izlazi iz velike zdravstvene krize, primjetno je da mnogo toga više nije isto. Pandemija je minimalizirala utjecaj celebrity kulture, redefinirala pojam influencera, vratila na scenu stručnjake u svim područjima, postavila znanost u središte te donijela ujedinjenu podršku običnim ljudima - zdravstvenim radnicima, tetama u trgovinama, vozačima, tim svakodnevnim junacima koji su održavali život mogućim u nepredviđenim i nepoznatim uvjetima.

Znatno je povećana usredotočenost potrošača na kvalitetu života, na proizvode i usluge koji pridonose razvoju i održivosti pojedinca, društva i prirodnih resursa. Tijekom pandemije primjetne su bile pozitivne promjene u ponašanju i aktivnostima ljudi. Prihvatili su situaciju, prilagodili se i nastojali izvući maksimum. Ljudi razmišljaju dvaput prije kupnje i pomno razmatraju dugoročan utjecaj potrošnje. Kružna ekonomija i zaštita prirode, uz sve veću svjesnost o negativnim posljedicama klimatskih promjena, postaju naša nova svakodnevica koja se, uz primjerenu upotrebu tehnologije, ubrzano pretvara u novi svjetski poredak u čijem je središtu zdravlje.

Uz ekspresnu opću digitalizaciju i o ovim stvarima smo mogli samo sanjati...

1. Donedavno teže dostupna običnom čovjeku, profesionalna medicinska sredstva za čišćenje i dezinfekciju ruku u samo dva-tri mjeseca postala su životni proizvodi bez kojih se ne može i koje koristimo na svakom ulazu, a možemo ih kupiti posvuda. Proizvode ih baš svi, od kućne radinosti preko drogerijskih brendova do divova beauty industrije kao što su LVMH, L'Oréal i Estée Lauder. Sredstva za dezinfekciju u kratkom su roku postala masovno dostupna.


2. Diljem svijeta, pogotovo u zemljama gdje se puno jede izvan doma, restorani se počinju prilagođavati novim uvjetima i razvijati u hibride restorana i gurmanskih trgovina u kojima se odmah mogu kupiti namirnice iz omiljenih restoranskih jela, kao i ostale potrepštine za uspješno kuhanje.


3. Pandemija je odličan izazov arhitektima i dizajnerima da dobro razmisle o tome kako mogu izgraditi otpornije i samopouzdanije zajednice kako bi stvorili sustave stanovanja i života koji će pomoći napretku budućih generacija. Jasno je da će naši gradovi postajati sve neodrživiji, nepristupačniji i društveno nejednaki, ali sasvim sigurno možemo stvoriti nova rješenja koja promiču osjećaj blagostanja i pretvarati prostore u kojima živimo u zdravija i sretnija mjesta.

Više o ovoj temi pročitajte u tekstu Bojana Mandića u novom izdanju Storybooka.