Vjerovati kako obična bočica parfema ima moć oraspoložiti nas, osvježiti, revitalizirati ili, pak, djelovati antidepresivno, zvuči previše dobro da bi bilo istinito. Dakako, ona ne može zamijeniti psihoterapiju, ali postoji skupina mirisnih nota s posebnom moći, a to su citrusi. Crni limun iz Irana, koji nalazimo u L’Occitane mirisu iz kolekcije 86 Champs, gorka naranča iz Chanelova Les Eaux de Chanel Paris - Riviera, limun, naranča, grejp, pomelo, yuzu ili ostali citrusi - sve su to mirisi koji nam mogu pomoći ublažiti loše raspoloženje, osjećaj ljutnje, tuge, pa čak i depresije. Oni mogu površinski utjecati na naše emocije čineći da se osjećamo smirenije. Dakako, znanstvenih dokaza koji će to potvrditi vrlo je malo, ali aromaterapeuti diljem svijeta složit će se da citrusi pozitivno utječu na nas.
Postoje studije koje otkrivaju da su ljudi skloniji interakciji, druženju i dobrom raspoloženju kada su izloženi određenim mirisima eteričnih ulja, a ostaju nam i istraživanja velikih kozmetičkih kompanija, kao što je Shiseido, koji se već dulje od dva desetljeća bavi pitanjem aromakologije, znanosti o utjecaju mirisa na raspoloženje. Osim toga, centar za procesuiranje mirisa u našem mozgu isti je onaj koji procesuira i emocije, sjećanja te instinkte. To objašnjava zašto nas miris Nivea Sun kreme, koje se sjećamo iz djetinjstva, može transportirati u to sretno doba.