Zavirite li na radno mjesto poznatoga zagrebačkog frizera, inače rodom iz Metkovića, 33-godišnjeg Zvonimira Franića vidjet ćete sve ono što ne biste očekivali.

Naime, ovaj dečko koji već godinama frizira Maju Šuput, Jelenu Rozgu, Severinu, Franku i mnoge druge poznate osobe svaki dan dolazi u svoj salon i posvećuje se svakom klijentu bez imalo zadrške.

Fenira, šiša, pere... ponekad i pomete. I zato ga svi klijenti i vole. On voli svoj posao, nove izazove i tenisice. No to nije sve jer uskoro počinje njegova inozemna priča!

Vi ste frizer celebrityja, ali i celebrity među frizerima. Koliko vam je to omogućilo da napredujete u poslu?

Moj je uspjeh rezultat predanog rada svih proteklih godina. Sve ostalo, uključujući i laskave titule, došlo je posljedično i nekako prirodno uz rad. Vjerujem da je moj poslovni napredak primarno rezultat kontinuiranog rada, usavršavanja i posvećenosti kvaliteti.

Osim iznimnog talenta, krase vas i divne osobine - skromnost, pristupačnost... Naime, bez obzira na to što je vaš broj na brzom biranju najvećih hrvatskih zvijezda koje frizirate, svakodnevno dolazite u salon, odrađujete svoju smjenu i bavite se svakim klijentom koji se naruči. Je li to poslovna politika ili odraz karaktera?

To je zasigurno poslovna politika na kojoj inzistiram i primarno se primjenjuje u kompletnom poslovanju Salona Franić, no to je i temeljno načelo moje radne etike. Smatram da svaki posao u području osobnih usluga definiraju upravo klijenti, a ponuda usluga je velika i raznovrsna. Stoga mi je iznimno važno biti stalno prisutan i osobno se posvećujem svakom klijentu koji odabere moju uslugu. Priznajem da novi klijenti često prilikom naručivanja termina pitaju primamo li samo zvijezde ili sve klijete. Odgovor je - sve. Moj posao nije da analiziram iz kojeg poslovnog ili privatnog kruga dolazi pojedini klijent, važno mi je da cijeni moju profesionalnost te da se uzajamno poštujemo i dobro osjećamo u svim aspektima naše suradnje.

Najpoznatiji ste frizer u Hrvatskoj, može li se reći da su vas proslavile vaše klijentice poput Severine, Jelene Rozge, Maje Šuput, Franke...?

Oduvijek sam težio da moj salon bude sinonim za kvalitetu. Želio sam da klijenti prepoznaju kvalitetnu uslugu salona i mene profesionalno kao osobu u koju će dugoročno imati povjerenja. Kako je vrijeme prolazilo, tako su i slavne osobe prepoznale moj rad i dogodilo se mnogo prekrasnih suradnji. Stoga mogu reći da su naše slavne klijentice pomogle rastu mog brenda, pa tako i mene osobno i profesionalno. Neizmjerno sam im zahvalan na tome.

Zvonimir Franić o poznatima i promjeni lokacije salona
Srećko Rundić 

Nerado govorite o njima jer poštujete tajnost kada je riječ o klijentima, ali vjerujem da ipak o svakom možete izdvojiti nešto simpatično, a ima veze s vašim poslom?

Kako je s nekim klijenticama već riječ o višegodišnjoj suradnji, bolje smo se upoznali i opustili u komunikaciji pa je neizbježno da imamo zabavnih situacija i zajedničkih priča. Mnogo klijenata želi koloraciju Jelene Rozge. Kako je Jelena doista vjerna svojoj boji, možemo reći da joj je kosa gotovo zaštitni znak. Pritom klijenti misle kako ona satima sjedi u salonu, ali Jelena je prirodna plavuša pa njezinu kosu treba samo tonirati u malo topliju nijansu. Jelenino bojenje kose traje desetak minuta, a s frizurom do sat vremena. Kad objasnimo da je Jelena otišla iz salona prije nego što je stigla popiti kavu, svi se nemalo iznenade, a ona se tome rado nasmije jer uvijek žuri zbog poslovnih obaveza pa voli biti brzo gotova. Franka voli promjene. Često dobijemo inspiraciju u kasne sate pa počne komunikacija i razmjena ideja što ćemo sljedeće raditi, sve do kasno u noć. Kad je riječ o Maji Šuput, mora se naglasiti njezina apsolutna spremnost da sve prepusti frizeru. Maja bespogovorno podnosi sve naše kreativne ideje koje su ponekad zahtjevne pa i pomalo neudobne. U konačnici imamo sjajan rezultat i svi smo zadovoljni suradnjom.

Putovali ste kao hair stylist i na Eurosong, kakvo je to bilo iskustvo?

Veliki sam obožavatelj Eurosonga pa su mi ti projekti posebno drage uspomene. Osim toga, doista je jedinstveno profesionalno iskustvo biti dio tako velike internacionalne produkcije. Mogu se pohvaliti s dva Eurosonga - prvi s Frankom, a drugi s Albinom - i ne mogu reći koji mi je draži. Bila mi je čast biti dio tima koji predstavlja našu zemlju na tako velikom natjecanju. Usto, volim dinamiku i organizaciju koje vladaju u produkcijama velikih razmjera, to me dodatno motivira. Ponovio bih sve bez razmišljanja, bez obzira na to što takav angažman nosi i određeni pritisak jer su i očekivanja uvijek velika.

Mnogo surađujete i sa zvijezdama iz regije koje ovdje održavaju koncerte. Ima li razlike između njih i domaćih zvijezda, jesu li možda zahtjevnije?

Doista nema nikakve razlike u pristupu, sve zvijezde iz regije dolaze s punim povjerenjem i lako mi je surađivati s njima. Nedavno sam prvi put radio s Milicom Todorović. No kako putem društvenih mreža komuniciramo već neko vrijeme, kada smo se vidjeli, imali smo dojam kao da se poznajemo već godinama. Takva je bila i suradnja - Milica mi je prepustila da odradim svoj dio posla i bila je iznimno zadovoljna rezultatom.

Okušali ste se u pjevanju. Jeste li pjevačice koje frizirate pitali za savjet i što je s glazbenom karijerom?

U glazbenoj karijeri savjetima mi je dosta pomagala Pamela Ramljak, a Antonija Šola je čak autorica teksta jedne moje pjesme. To razdoblje života lijepa mi je i draga uspomena, ali iz trenutačne perspektive ne vidim se kao pjevač.

Tko je bio Zvonimir Franić na početku frizerske karijere, a tko ste danas?

Na početku karijere sanjao sam o svemu što danas radim. Postavljao sam si visoke ciljeve i bio sebi najstroži kritičar, to je neki moj način samomotivacije. S iskustvom koje imam danas i vremenskim odmakom vidim da sam trebao biti opušteniji i više razlučivati važno od nevažnog jer sam u početku apsolutno sve doživljavao kao da je pitanje opstanka, a pritom mislim na sve aspekte poslovanja. No možda je dijelom i taj perfekcionizam s početka karijere pridonio tome da moje poslovanje danas funkcionira besprijekorno. Frizeri su i dalje isključivo moj dio posla i maksimalno sam posvećen svemu što se tiče frizerstva. Mnoge stvari koje ne znam ili ne stignem obaviti prepuštam profesionalcima koje sam angažirao kako bi se brinuli za određeni segment poslovanja, a zahvaljujući njima i mojoj dobroj koordinaciji imamo sjajne rezultate u svim aspektima poslovanja. Tu su odnosi s javnošću, brend Hair by Franić koji uključuje proizvodnju, uvoz i certificiranje, kao i cijeli spektar administracije. Previše je to posla koji nitko ne bih mogao sam odraditi. Osim što koordiniram timove ljudi, neometano stvaram kao frizer i kao poduzetnik. Moram reći da sam jako ispunjen i zadovoljan rezultatima.

Kako ćete proslaviti deseti rođendan Salona Franić?

Deseti rođendan slavimo promjenom lokacije. Salon Franić preselit će se u Hondlovu ulicu u Zagrebu i time će se ostvariti moj višegodišnji plan prelaska na novi, moderniji način rada u prostranijem prostoru koji će odisati luksuzom i omogućiti nam da klijentima pružimo još bolju uslugu. Dugo smo osmišljavali koncept novog salona, svaki je detalj pažljivo razrađen i jako sam uzbuđen što smo projekt uspješno završili prije kraja godine. Jedva čekam pokazati novi Salon Franić - premijerno na partyju u povodu otvorenja gdje ćemo ugostiti sve drage nam ljude, klijente, prijatelje i suradnike bez kojih naš rast i napredak ne bi bili mogući.

Bojan Zibar Salon Franić

U deset godina stvorili ste poslovno carstvo. Nije to više samo frizerski salon, izgradili ste uspješnu poslovnu priču, imate i vlastiti brend ekstenzija, što nam još možete otkriti o novostima koje pripremate?

Tek kad ovako u razgovoru počnem nabrajati, osvijestim koliko je tu segmenata, a svaki od njih posebno je postignuće. Planova je i dalje jako puno i sa suradnicima razvijam mnoge ideje. U bližoj budućnosti planiram realizirati jedan originalan projekt koji će samo manjim dijelom biti povezan s frizerstvom. Zasad ne mogu otkriti više, ali uvjeren sam da ćemo razveseliti mnoge klijentice. Ekstenzije Hair by Franić planirano se šire na zemlje u regiji, možemo se pohvaliti odličnom distribucijskom suradnjom sa Slovenijom. Pre­go­varamo i o projektima kojima bismo brendom Hair by Franić obuhvatili i druge segmente vezane uz proizvode za kosu.

Ljudi koji vas poznaju znaju da ste veliki zaljubljenik u modu, što su vam modni fetiši?

Definitivno obuća, imam pozamašnu kolekciju tenisica i svako malo dodajem nove. Kada krećem na put, prijatelji me u šali opominju da pokušam ne kupiti tenisice. Trudim se, ali ipak se kući vratim s barem jednim novim parom.

Koji su vam ciljevi u poslu, šuška se da biste mogli zakoračiti i u inozemnu karijeru?

Od vas je teško išta sakriti, ali kako još ništa nije do kraja definirano ugovorima, ne mogu dati konkretniji odgovor osim da su šuškanja osnovana.

Čijoj se kosi najviše divite i koja vam je zvijezda inspiracija?

Divim se svakoj ženi koja ima lijepu njegovanu kosu, posebice ako sa stilom nosi frizuru koja joj odlično pristaje. U današnjoj hiperprodukciji trendova, zvijezda i stilova, inspiracije je mnogo i teško je nekoga izdvojiti, ali na J.Lo i Kim Kar­dashian uvijek ću obratiti pažnju.

Kim Kardashian na Tjednu mode u Milanu
Profimedia 

Možete li nam dati nekoliko smjernica za trendove ove jeseni i zime?

Često odgovaram na pitanja o trendovima i rado ću analizirati preporuke svjetskih stilista i lookova koje nam sugeriraju tjedni mode. No u konačnici, s godinama iskustva, klijentima uvijek savjetujem da odaberu stil koji im pristaje, frizuru zbog koje se osjećaju lijepo i posebno.

A tko vas šiša?

Vjerovali ili ne, doslovno tko stigne u Salonu Franić. Svi frizeri su nam odlični, svakog sam osobno odabrao kao suradnika, tako da tko god ima vremena za mene - ja sam zadovoljan.