Prema drevnoj kineskoj filozofiji, svaka tvar u Svemiru je energija u konstantnom kretanju i promjenama. Osnovni principi te filozofije su yin i yang, par suprotnosti koji zajedno čine tao, sveukupnost Svemira. U toj se dualnosti sažima suština svega; dobro i loše, mrak i svjetlo, snaga i nježnost… pripadnost jednom od ova dva simbola određuje vaš fizički izgled i to kako ćete njegovati tijelo i duh.
Iako su dvije suprotno položene sile, yin i yang su ipak komplementarne. One vječno djeluju jedna na drugu, pa čak i kada se čini kako je jedna jače izražena, svaka unutra sebe ima i mali dio druge strane. Jer, da bi, primjerice, definirali hladnoću, potrebna vam je toplina. Općenito gledano yin je sve ono što je pasivno, unutrašnje, žensko i introvertirano, a yang aktivno, vanjske, jasno, muško i ekstrovertirano.
Prema ovoj staroj kineskoj filozofiji i njezi tijela trebamo pristupiti na ujedinjen način. Čak i ako sebe prepoznate kao naizgled tipičnu osobu yin, sasvim je sigurno da ćete pronaći i neke yang osobine.
Da bi vam olakšali prepoznavanje, donosimo mali test koji će odrediti kojem profilu pripadate:
- Vaša je koža izrazito osjetljiva na promjene temperatura?
- Nakon čišćenja koža lagano pocrveni i zateže vas?
- Imate li izražene bore na licu?
- Koža na tjemenu često vassvrbi i sklona je perutanju?
- Imate li dosta čvrstu kožu?
- Na suncu odmah pocrvenite, a koža vas iritira?
- Vaša je kosa uvijek čvrsta i sjajna?
Rezultati: ako ste tri puta ili više označili ‘da’, vi ste yin, u suprotnom ste yang.
YIN
Koža osoba koje pripadaju ovom profilu je elastična, nježna i uvijek hidratizirana, no istodobno i osjetljiva na vanjske utjecaje pa je treba dobro zaštititi. Na nju negativno djeluje i stres, neuravnotežena prehrana i nedovoljno sna, pa postaje suha, hrapava, sklona iritacijama te bržem starenju. Svi ovi štetni utjecaji odražavaju se i na izgledu kose, pa ona postaje slaba, brže ispada, lako se lomi...
Rješenje za vas su yang sastojci jer su puni biljnih supstanci koji aktivno djeluju protiv starenja kože i pojavljivanja bora. Birajte kozmetiku na bazi grožđa jer snažno jača strukturu kože, dok će ekstrakti ananasa, limuna ili maline potaknuti krvotok u stanicama pa će koža postati mekša i glađa. Posebnu pažnju posvetite rubu usana i području oko očiju jer su izrazito osjetljivi pa se na njima u pravilu javljaju prve bore.
Za jačanje korijena kose preporučuju se sredstva od esencijalnih ulja jer stimuliraju krvotok pa birajte kadulju, metvicu, agrume, eukaliptus i đumbir. Yin osobe bi češće trebale prakticirati masažu tijela i njegovati se proizvodima koji stimuliraju energiju tijela. Ekstrakti đumbira izvrsno potiču razmjenu tvari u organizmu, kofein i alge poboljšavaju tonus kože, a esencijalna ulja jojobe, naranče i limuna fantastično okrjepljuju i bude energiju tijela.
YANG
Vaša je koža glatka i čvrsta, a obrazi ružičasti? Vi ste tipični yang. No, vaše slabosti su područje jagodica, čelo i brada, pa su često te zone sklone izbijanju prištića. Ipak s godinama i ovakva kože postaje suha i osjetljiva. U pomoć tada priskaču yin proizvodi jer hidratiziraju i dubinski hrane. Za vas se preporučuju svi proizvodi koji djeluju umirujuće i nježno na kožu, poput kamilice, nerolija ili cvjetnih vodica od ruže.
I yang kosa je osjetljiva na vanjske utjecaje pa često ‘pati’ od iritacija. Blagotvorna djelovanja imaju preparati s esencijalnim uljima ružmarina, naranče, kamelije i lavande, te ponajprije nevena koji istodobno obnavlja stanice i potiče obnavljanje kože.
S obzirom da yang osobe sve u životu rade punom snagom, ponekad najviše pati cijelo tijelo. Priuštite si barem jednom tjedno masažu yin proizvodima koji će regenerirati cijeli organizam i obnoviti vašu snagu. Proizvodi od meda, mlijeka, lavande ili bademovog ulja pravi su odabir!
Što odaje koji ste tip?Yin- okruglo lice
- izražen trbuh
- mekane ruke
- nepostojan pogled
- emotivnost
- duhovnost
- tamne boje
- zavodljivost
Yang- duguljasto lice
- plosnat trbuh
- čvrste ruke
- odlučan pogled
- vlast nad sobom
- žive boje
- grubost
Napisala Nikolina Petan
Fotografije Profimedia