Šareno, lepršavo i udobno ljeti, a mekano, toplo i posebno zimi? Upravo se tako mogu opisati odjevni komadi domaće dizajnerice Marije Markotić, 28-godišnje djevojke i ponosne mame iz Zagreba. Riječ je ženi koja voli život, a zaljubljenica je u lijepe stvari pa samim time i lijepe odjevne komade. Zbog želje za istima, 2015. godine je pokrenula vlastiti brend Nina Sew, kojeg su prepoznale već brojne Hrvatice. Koja priča se krije iza brenda, tko joj je velika podrška u proizvodnji, ali i zašto vjeruje u održivost mode, Marija je ispričala za Story.hr.

Brend Nina Sew postoji već duži niz godina. Otkrijte nam kako ste došli na ideju pokretanja brenda?

Tako je. Počeli smo s radom 2015. godine i nedavno proslavili svoj šesti rođendan. Zapravo, kada gledam s odmakom, nisam imala ideju o pokretanju brenda. To je tada bio moj “novi hobi” jer sam, kao i svaka mama, za svoju kćer odlučila napraviti nešto posebno, što je rezultiralo velikim interesom mojih prijateljica i poznanica. Ja sam bila iznimno sretna te sam, zajedno s mamom - koja je iznimno talentirana za ručni rad, odlučila proširiti ponudu i krug klijentica. Samim time se malo po malo osnovala Nina Sew platforma!

Kada ste upoznali ljubav prema dizajniranju?

Ne mogu reći da sam tu ljubav osvijestila u nekom posebnom trenutku u životu. Imala sam tu privilegiju da je baka uz koju sam odrastala bila iskusna krojačica, a uz nju sam odmalena voljela izrađivati i personalizirati odjeću. Zaljubila sam se u to što sam imala mogućnost napraviti nešto “samo svoje”. Kada se jednom na to naviknete, nemoguće je ignorirati potrebu da stalno stvarate nešto novo.

Šijete li sami svoje odjevne komade?

Sebi povremeno. Za klijente ne. Postoje puno stručnije osobe od mene za to. Ali trudim se i želim naučiti. Za sada sam savladala krojenje, taj segment mi je draži i u tome sam puno sigurnija.

Koliko je Nina Sew kao brend postigao otkako je nastao? Jeste li zadovoljni rezultatima i uspjehom?

Mogu reći da smo za sada ostvarile sve što smo imale u planu i nadam se da ćemo tim tempom i nastaviti. Ono što nas najviše veseli i motivira je činjenica da, uz djevojke koje nas i dalje nanovo otkrivaju, imamo veliki krug klijentica koje su uz nas od samog početka. To je zaista najveća zahvala za trud koji smo uložile u stvaranje naše priče.

Koliko je teško bilo na početku doći do klijenata?

Smatram da ne mogu dovoljno objektivno odgovoriti na ovo pitanje. Obzirom da na početku nismo ni maštale o tome da ćemo jednog dana imati ovo što imamo danas. Pustile smo konac da se odmota polako, sam od sebe, i svakoj novoj mušteriji posvećivale jako puno pažnje i vremena. To je rezultiralo time da smo imale jako dobre preporuke i krug klijentica se širio jako brzo.

Postoji li određeni komad koji ste dizajnirali i zahvaljujući kojem ste doživjeli 'boom' na modnoj sceni među ponudom domaćih brendova?

Boom Nina Sew haljinica se dogodio prvo ljeto s oversized, off shoulder haljinama u raznim bojama od 100% pamučne tkanine. Bile su lepršave i razigrane, atraktivne i udobne. Ti modeli se prodaju i danas, a najviše im u prilog ide što su praktične i funkcionalne. U njima jednako dobro možete izgledati u šetnji gradom, na opuštenoj večeri, a dovoljno je lagana i za odlazak na plažu.

Za Nina Knit proizvode zaslužna je, također oversized, vesta s pletenicama u konjak boji. To je prva vesta koju je mama napravila i stvarno je iste minute nakon objave nastala ogromna potražnja za istom.

U čemu pronalazite inspiraciju? Čime se vodite kad dizajnirate određeni komad?

Inspiraciju crpim iz svakodnevnih stvari, iz života, ljudi, njihovih navika i potreba… trudimo se da gotovo svaki komad odjeće koji napravimo bude jednako efektan i atraktivan, koliko udoban i praktičan. I sama volim komade koji se s različitim dodacima mogu kombinirati i, ovisno o tome, nositi svakodnevno ili u nekim posebnijim prilikama pa se taj pristup trudim njegovati i u procesu proizvodnje Nina Sew odjeće.

Radite li kolekcije ili šivate po narudžbi?

Od početka se fokusiramo na “see now-buy now-wear now” prodaju te prednosti koje ona donosi. Taj način rada dozvoljava nam da bilo koju ideju pretvorimo u djelo u bilo koje doba godine - i nema ograničenja.

Ne izbacujemo kompletne kolekcije. Osobno, ne vidim smisao toga da napravim zalihu za neki model za koji uopće nisam sigurna hoće li izazvati dobar odaziv. Međutim, učestalo izbacujemo pojedinačne nove modele te po narudžbi izrađujemo ostatak. Svakako sam pobornik slow fashion koncepta, održive mode i društveno odgovornog poslovanja.

Svaki odjevni komad priča je za sebe. Čak i oni zimski modeli kao da nose u sebi ljetnu lepršavost. Skloni ste udobnosti i komodu naspram teških, tvrdih i materijala koji zatežu?

Svakako. Cijenim udobnost tkanina i modela prije svega. To mi je primarni pokretač pri osmišljavanju svakog novog modela, a onda je mašta tu da od toga stvori nešto vizualno atraktivno, posebno i jedinstveno. Po prirodi sam razigrana i vesela, a to očito prenosim i na sve što dotaknem škarama.

Šivate li sami ili imate oformljen tim i podijeljene uloge među sobom?

Svakako imamo oformljen tim i podijeljene uloge. Mislim da je organizacija ključna i da bez tog segmenta ne bismo opstali na tržištu. Iako sam više kreativni tip i najradije bi po cijele dane samo maštala što bih još mogla napraviti, svjesna sam da moram biti odgovorna i pridržavati se planova. U 98% slučajeva, jer, nećemo se lagati, ima dana kada ipak prevagne ona prva strana.

Kako ste se suočili s pandemijom? Vjerujemo da nije bilo lako…

Obzirom na prirodu posla kojom se bavimo i na to da smo već imali uhodanu internet prodaju ne mogu reći da smo imali većih problema. Na sreću! Na početku pandemije i lockdowna nastao je problem s nabavkom materijala jer je većina trgovina privremeno zatvorena. Međutim, svi dobavljači su se organizirali u roku samo nekoliko dana i potrudili se da isporuče sve što nam je bilo potrebno kao i prije pandemije.

Smatram kako su neki drugi sektori (npr. ugostiteljstvo, turizam etc.) put pandemije prošli s puno većim posljedicama i da ne bi bilo uredu da mi budemo nezahvalni i bespotrebno prigovaramo.

Otkud ideja za pletene komade? Tko ih plete/kukiča?

Mama plete i hekla od nižih razreda osnovne škole, a ja od malena nosim njezine rukotvorine. Obzirom da je to vještina koja je danas sve rjeđa, potražnja za takvim komadima je veća. Ljudi su svjesni koliko ručno rađeni predmeti vrijede i da su (ukoliko su izrađeni kvalitetno) vječni.

Kakve su reakcije na njih i spremate li nešto novo za zimu?

Svaki handmade proizvod kod naših klijentica izazove “wow” reakciju. Pogotovo kada ih dobiju i imaju priliku nositi. Sve je to lijepo na slikama, ali uživo je naravno potpuno nova dimenzija. Kada odjenete jedan vuneni džemper koji je istovremeno čvrst i nepoderiv, a nježan, topao i “pjenast”, i pritom ste svjesni da je osoba uložila sate rada da sve te ovčice pretvori u komad samo za vas, to je poseban osjećaj.

Za kraj, koji su vam planovi za budućnost?

Planova imamo nekoliko, ali još je prerano da bih o tome govorila. Mislim da nas je pandemija, ako ništa drugo, naučila tome da ne trebamo strogo planirati i oslanjati se na pre dugoročne planove. Iako je to u ljudskoj prirodi. Život prolazi, i gotovo sve u njemu je prolazno - osim onoga što nosimo u sebi i što trebamo njegovati. Tek tako ćemo moći dati sve od sebe. Treba pronaći omjer u svemu tome i osloniti se na vlastitu intuiciju. Uskoro, pred kraj ljetne sezone, planiramo izbaciti nekoliko novih modela za jesen i s veseljem iščekujemo kako će biti prihvaćeni.