Spora moda postaje ekološka nužnost, a u želji da osvijeste kako second-hand odjeća može biti trendi, Maja Krištafor i Nikolina Šiljeg ovog su ljeta pokrenule brend TEJE. Nama se koncept jako svidio pa smo razgovarali s djevojkama, koje su nam otkrile priču koja stoji iza cijele ove modne poslastice.

TEJE će svoje komade predstavljati kroz kapsula kolekcije, moderan i održiv način plasiranja odjeće. Kupci će tako moći sa nekoliko komada upotpuniti i redefinirati svoj ormar kao i svoj stil podići na stepenicu više. TEJE žele osvijestiti na štetnost hiperprodukcije i staviti fokus na to da pravi komadi dođu do pravih ljudi. U svakom vremenskom periodu kolekcije će donositi svoju priču, a djevojke će ju satkati od najboljeg izbora second hand komada koje su pronašle na raznim mjestima.

TEJE će svjetlo dana ugledati na popularnoj društvenoj mreži Instagram, a u odluci da baš ovog ljeta pokrenu second-hand trgovinu ohrabrila ih je i popularnost 80-tih i 90-tih, čime na ulicama viđamo sve više vintage komada - od traperica, torbi, traper jakni i sakoa. Nikolini i Maji projekt je utoliko osoban jer je sam brend izgrađen iz riječi ‘Teja’, žargona koji je spontano krenuo iz Nikolininog društva, a opisuje snažnu i samopouzdanu ženu, djevojku koja privlači svojom osobnošću, stavom, energijom, a uz svoje želje i ambicije ima cilj koji dostiže. Kreativno vodstvo i fotografije potpisuje mladi fotograf Luka Lajić, šminku Dora Sedak - Benčić (makeup.dsb), a ulogu modela nosi Nikolina Šiljeg.

Brend Teje
Luka Lajić 

Kada se i kako rodila ideja ovog projekta?

Ideja se rodila ove zime kada smo jednom prilikom zajedno otišle u triftanje. Nakon nekoliko sati prebiranja po raznim komadima i sjajnih ulova, sjele smo na kavu i došle na ideju da zajedno otvorimo online second - hand jer smo zaista sjajno funkcionirale - kako tada, tako i na projektima ranije. Obje smo se prilično uzbudile oko ideje jer volimo modu i održivost, a već tada složile smo se i oko imena.

Zašto baš to?

Zadnjih nekoliko godina obje smo prilično osviještene koliko modna industrija utječe na okoliš. Željele smo imati platformu kroz koju ćemo moći osvijestiti na to, a pritom djelovati i kroz stvarne primjere, a to je udahnuti novi život ‘otpisanim’ komadima. Tako smo kroz naš zajednički projekt spojile jedno i drugo - razbiti predrasude o second handu i pokazati koliko i takvi komadi mogu biti trendi, a pritom doprinijeti slow - fashion pokretu.

Cure, kupujete li i inače u Second Hand dućanima?

Da, obje jako volimo second - hand jer uvijek nađemo sjajne komade. Još kad znaš da vjerojatno nitko nema to što ti nosiš, pridonosi da se osjećaš ponosno na svoj ulov.

Luka Lajić Teje su online second - hand store koji udiše novi život ‘otpisanim’ komadima

Mislite li da će održiva moda oživjeti? Svjedoci smo da idemo u tom smjeru…

Mislimo da će sigurno zaživjeti, samo je bitno da kao kupci sve to sagledamo iz više kutova. Svjedoci smo da je održivost sve popularnija, a samim tim i ‘greenwashing’, odnosno namjera brendova da se pokažu zelenijima no što jesu. Reklamira se sve više proizvoda napravljenih od reciklirane plastike i vlakana, dok često brojke prikazane nisu istinite, ili je proces izrade još štetniji za okoliš. Zato je važno da pažljivo kupujemo i istražimo prije kupnje, jer nekad se radi samo o dobroj marketinškoj kampanji koja nas na podsvjesnoj razini motivira da kupujemo više i time zapravo opet doprinosimo ekološkom onečišćenju.

Što će u vašem shopu moći pronaći? Opišite nam kako će sve funkcionirati.

U TEJAMA će svatko moći pronaći nešto za sebe. Opremile smo online store komadima kao što su vintage Levis i Mustang, vintage sakoi i haljine, samo u prvoj kolekciji.
Svakih mjesec i pol izlazit će nove kapsula kolekcije, od kojih svaka ima drugačije ime, a time i drugačiji modni izričaj, stav i razmišljanje. Cilj je da se svaka žena pronađe u jednoj od njih te osjeća kao prava Teja - glavni lik u svome životu.

Što biste joj rekle, kako nagovorile osobu koja nikada nije kročila u second hand, da barem da šansu ovakvoj modi?

Današnju odjeću u prosjeku nosimo samo jednu sezonu, nakon čega većina završava na odlagalištima otpada. Odjeća je postala kratkoročan alat, a ne dugoročno ulaganje, gdje neke komade obučemo samo jednom i više nikada. Second - hand daje toj odjeći drugu šansu. Većina odjeće koju možete naći dobro je očuvana, a neka od njih potpuno nova s etiketom. Samim kupovanjem doprinosite smanjenju otpada i očuvanju okoliša, a uostalom, možete pronaći potpuno stylish komade, vintage brendove i znati da ih imate samo vi.