Ali Mirza Mulabegović svestran je i šarmantan kreativac koji stoji iza jedne od zanimljivijih modnih priča koja se pojavila u Hrvatskoj u zadnje vrijeme. Otkrio nam je svašta o svom brendu Zagreb Social Club, progovorio o održivoj modi, svojim pogledima na modu te koga bi od poznatih osoba volio oblačiti.
Zašto ste odlučili nazvati brend 'Zagreb Social Club' i zašto slogan 'All smiles ahead', što se krije iza inicijalne ideje?
Ideja dolazi iz premise: 'Streetwear bez kulture je samo obična moda.' Vodio sam se idejom da ne radim obične majice s tiskom, htio sam napraviti zajednicu oko brenda. 'All smiles ahead' nažalost nema pravog hrvatskog prijevoda pa sam se odlučio na englesku verziju, iako svu komunikaciju brenda vodim na hrvatskom jeziku. Značenje slogana povezujem s današnjim stanjem u društvu. Kad je sve turobno, mi želimo širiti pozitivu. Na vratima se nalazi upravo taj natpis te njime poručujemo da kroz naša vrata izlazi isključivo dobro i pozitivno što se očituje i kroz naš rad i komunikaciju na društvenim mrežama. Kad je nekome od mojih prijatelja loše, tješim ih upravo tom rečenicom.
Tko su osnivači i zašto ste se odlučili baš na ovakav koncept poslovanja?
Ja sam jedini osnivač, ali ne volim govoriti da sam osnivač, radije se nazivam kreativnom individuom koja stoji iza cijelog koncepta brenda. Prostor Zagreb Social Cluba nije samo dućan, nije samo showroom. To je mjesto gdje u budućnosti planiramo održavati izložbe, druženja, slušaonice i radionice. Upravo zbog toga dolazi i naziv social club. Smatram da je upravo društveni element najvažniji. Ne mislim pritom samo na druženja i organizaciju evenata, nego i pomaganje te vraćanje zajednici kroz društveni rad te organizaciju humanitarnih akcija.
Na vašem webu piše da kupce ne smatrate kupcima, nego članovima kluba, na što točno mislite?
Svima koji kupuju kod nas volimo reći da su postali dio našeg kluba, iako nemamo neke formalne iskaznice i članarine. (Smijeh)! Imamo naljepnice i samo nošenje našeg brenda dokaz je da se ljudima sviđaju naše ideje, koncepti iza kojih stojimo te da se pronalaze u našoj filozofiji i priči.
Otkud vučete ideje za nove kolekcije, tko ili što Vam je inspiracija?
Ideje baziramo na streetwearu i želimo ga nadograditi. Inspiracija su mi trendovi izvana, boje, vrste vizuala te i sama okolina. Reakcije kupaca na prijašnje odjevne komade utječu na odlučivanje o novoj kolekciji. Uvijek razmišljamo što možemo bolje i drugačije napraviti. Nakon toga to ode u nekom smjeru koji samo ja razumijem pa moram uvjeravati ljude da će ideje ispasti dobro. Na kraju to uvijek tako i biva.
Bavili ste se DJ-ingom, ima li glazba utjecaj na odjevne komade koje kreirate?
Glazba je uvijek prisutna kod mene pa tako i utječe na moje kreacije. DJ-ingom se bavim još uvijek, ali je trenutno pauziran zbog korone. U samom showroomu stalno slušamo novu glazbu. Inspirira nas, daje nam energiju i iz nje uvijek izvlačim ono najbolje. U mojoj glazbi je uvijek tema bila ljubav koju na neki drugi način prenosim na odjeću. Glazba je važan element kad ljudi dođu u sami prostor. Ako pustite neku radio stanicu s komercijalnom glazbom, ne odgovara uz brend, uz našu filozofiju i vizualnu komunikaciju. Kupci često kod nas otkrivaju nove pjesme za koje nerijetko traže više informacija kako bi ih mogli slušati i doma. Što je glazba više drugačija, to više odgovara uz naš brend.
Što smatrate održivim stilom i možete li svoj brend poistovjetiti s istim?
Često govorim da mi kao mali brend ne radimo od istinski organskog pamuka, nije komercijalno isplativo. Većina proizvođača se reklamira da ima majice od organskog pamuka. Ta majica je napravljena u zemlji trećeg svijeta, uvezena je u Europu te u dućane dolazi iz tih skladišta. Taj 'carbon footprint' koji ta majica ostavi poništi uvodni učinak organskog pamuka. Mi smo otišli u drugom smjeru. Radimo u malim kolekcijama, male limitirane serije da ne proizvodimo više nego što nam je potrebno. Uzimamo i vintage komade odjeće koje prenamijenimo i dajemo im novi život. Na našoj etiketi koja se zove 'Second chances and romances' imamo objašnjenje o čemu se radi cijela priča.
Fokusirate li se na mlađu populaciju ili ste svoje odjevne komade namijenili svim generacijama?
Ne fokusiramo se na nikoga isključivo. Želimo da gospođa od 65 godina nosi naše odjevne komade, isto kao i netko tko ide u srednju školu. Bitno je da dijelimo našu filozofiju, pogled na život i svijet oko sebe. Bez obzira na godine, spol i pripadnost, svi smo jednaki.
Imate zanimljiv i prepoznatljiv logo, ima li neka priča iza njega, kako je nastao?
Logo je nastao iz moje želje da se zadrži element Grada Zagreba - grba koji je jako prepoznatljiv, ali smo odlučili uključiti i dio sebe. Donji element, kad radimo odjeću je srce koje označava ljubav prema gradu te ima i prikrivenu poruku s našim drugim brendom younghearts. Taj dio se mijenja. Kad organiziramo kulturna događanja umjesto srca nalazi se gramofonska ploča, kad radimo drugi tip umjetnosti imamo olovku. Grb je modularan, ali minimalizam koji nosi jako je prihvatljiv ljudima. Može se nositi i na posao i u izlaske.
Je li Vam poslovanje patilo zbog korone, budući da ste cijeli koncept pokrenuli uslijed koronakrize?
Obzirom da sam se bavio event menadžmentom, DJ-ingom, marketingom i PR-om te sam prije imao i drugi brend younghearts, korona mi je omogućila da stanem i u potpunosti se posvetim kreiranju Zagreb Social Club brenda. Za vrijeme prvog lockdowna izbacili smo webshop, u proljeće smo izbacili liniju majica. Tad sam krenuo u potragu za prostorom showrooma. Iskoristio sam priliku kad su svi stali i čekali što će se desiti. Krenuo sam naprijed te u desetom mjesecu prošle godine otvorio showroom. Svi su bili u šoku i iznenađeni te se pitali zašto baš sada. Šest mjeseci nakon, još uvijek smo tu i idemo dalje u sezonu proljeće ljeto.
Koju poznatu osobu, domaću i stranu bi htjeli oblačiti, biti joj stilist?
Strana osoba koju bi htio oblačiti je Madison Blank, koja možda nije toliko poznata, ali ima super stil i jako mi se sviđa njezin način odijevanja. Također bih izabrao Gillian Anderson. Od domaćih osoba, izabrao bi Slavka Sobina jer stalno hoda u poderanim majicama. (Smijeh)! Tereza Kesovija je također osoba kojoj bi htio stilizirati odjeću i s kojom bih htio raditi kampanju za Dubrovnik Social Club jer bi mi to bio puni krug u konceptu brenda.
Da možete birati koju poznatu osobu, domaću i stranu, bi izabrali da Vam bude ambasador brenda?
Jamiroquai od stranih poznatih osoba, a od domaćih glumac Borko Perić.
Koja poznata osoba po Vama ima nepogrešiv stil?
Influencerica Dora Predojević. Slatka je, stylish i karizmatična te mi se sviđa njezin stil odijevanja.
Imate li neki domaći ili strani brend s kojim se poistovjećujete, koji Vam je svojevrsni uzor?
Brend od kojeg je nastala cijela naša filozofija je The Hundreds. Chinatown Market, također je zanimljiv brend koji je prisutan i u Hrvatskoj. Počeli su od nule, s pištoljem su printali po autima, a sada imaju suradnje sa svim velikim brendovima u svijetu. Super mi je što su strani streetwear brendovi jako otvoreni u komunikaciji kako rade, što rade te dijele cijeli proizvodni proces. Može se jako puno naučiti iz njihovih Instagram profila. Još bi nadodao i pariški brend Brut Archives koji rade visoku modu od starih vojnih hlača i jakni. Po meni su oni cilj i put kako bi za mene vintage trebao izgledati i kakav bi trebao biti, velika su mi inspiracija.
Zbog sve većeg utjecaja modne industrije na okoliš, u sklopu projekta Održiva Hrvatska (dosad poznatog kao projekt „Žuti okvir za održivi razvoj, znanost i obrazovanje“), održat će se online konferencija o održivoj modi. 7. travnja s početkom u 10.00 sati konferenciju možete pratiti na odrzivahrvatska.hr.