Fotografija: SpinakerGraphics

Prije nego što je stekla status najpoželjnijeg modnog detalja, torbica je prošla pravu evoluciju, razvijajući se i mijenjajući usporedno sa ženskim socijalnim statusom. Zapravo, torbica kakvu je poznajemo danas, pojavila se tek kad su žene počele ostvarivati samostalniji položaj u društvu. Do tada, postojale su tzv. reticules, male vrećice izrađene od kože koje su se zatvarale zatezanjem vrpce, a nosile su se isključivo oko ručnog zgloba.

Krajem 19.st. Francuz Pierre Godillot osmislio je malu torbicu koja stane u unutarnji džep muškog kaputa, a tek početkom 20. st. svjetlo dana ugledala je raskošno izvezena ženska torbica od svile ili baršuna. Od tog trenutka, mogli bismo reći započeo je ''život'', uz cipele, najvažnijeg ženskog modnog dodatka.

Godine 1910. čarobnjak torbica Lois Vuitton, lansirao je prvu kolekciju ručnih torbica koje su od od tog trenutka pa sve do današnjih dana modni i statusni simbol.

U 50-ima u modu se vraća zatomljena ženstvenost, a kreatorima kao inspiracija služe torbe iz prošlih vremena. Torbice dobivaju svoju novu ulogu i status u okviru ponovnog posljeratnog modnog buđenja.

Neki su modeli tijekom vremena postali kultni i obilježili su cijelo 20. stoljeće: npr. Guccijeva torbica s bambusovom drškom iz 1947. i Jackie O model iz 50-ih, HermesovaKelly bag i Birkinica, Lagerfeldova redizajnirana torbica Coco Chanel iz 1983, Pradin Post bag iz 1989, Diorova Lady Di ili Fendijev Baguette iz 1997. g.

S 21. st. dolaze i novi modeli. Modni gurui inspiraciju nalaze u maštovitom i ludom accessoireu Sarah Jessice Parker u seriji Seks i grad, pa tako Stephen Sprouse redizajnira slavnu Vuitton 1896 torbicu, ukrašavajući je uzorkom koja nalikuje grafitu. Ovo je prije svega vrijeme u kojem je moderno kršiti ustaljena pravila pa tako više nije ''in'' nositi cipele i torbicu u istoj boji.

Osim što mora zadovoljiti svoju primarnu uporabnu funkciju te je zrcalo stila i društvenog statusa, torbica svojim oblikom kao i svojim sadržajem otkriva žensku dušu. Jer na pitanje što je intimnije od donjeg rublja, intrigantno poput cipela te što je gotovo nemoguće kupiti drugoj osobi, odgovor može biti samo jedan - ženska torbica.