U hvarsku vinariju Tomić prvi dani proljeća, bez obzira na pandemiju, donijeli su dva noviteta – redizajn svih etiketa i ekološku markicu za njihovo Tomić Illyricum 201, sjajnu kupažu cabernet sauvignona i plavca malog. A promišljanja i pripreme za ove značajne iskorake započeli su unatrag nekoliko sezona. Novi izgled etiketa, prvi u 20 godina, povjeren je Nenadu Doganu, dizajneru s kojim obitelj Tomić uspješno surađuje već dugi niz godina.

Ekološka markica kao dokaz predanog rada vinara
StoryGourmet Press 

'Uspješnost dizajna uvelike ovisi o lakoći s kojom etiketa prenosi emociju. Kad u prvom trenu uspiješ privući pažnju kupca, a već u drugom momentu on zna ono najbitnije o tvom vinu, možeš reći da si uspio', govori Sebastijan Tomić, direktor obiteljske vinarije. Ekološka proizvodnja vina donosi mnoge izazove, a glavni je položaj vinograda jer nisu svi položaji pogodni za ekološki uzgoj za koji je bitno da se na odabranom položaju ne zadržavaju voda i vlaga, da na njemu postoji prirodno strujanje zraka te da ima zadovoljavajuću insolaciju.

Ipak, ekološka proizvodnja donosi mnoge pozitivne stvari zbog kojih prepreke i izazovi, često padaju u drugi plan:
'Benefit od ekološke proizvodnje se prvenstveno odvija na emocionalnoj razini. Očituje se pretežno u zadovoljstvu vinara i djelatnika koji rade u vinogradu zbog činjenice da su uspjeli proizvesti zdravije i kvalitetnije grožđe. Osim toga, korist se postiže i dugotrajnim marketingom koji se gradi na ekološkoj proizvodnji', rekao je legendarni vinar iz Jelse Andro Tomić.

Ekološka markica kao dokaz predanog rada vinara
StoryGourmet Press 

Put do ekološke markice, slavnog zelenog listića, nije bio ni jednostavan ni kratak. 'Proces traje oko četiri godine. Prvo ste tri godine u 'prijelaznom razdoblju' u kojem imate konstantne kontrole inspektora na terenu. Morate udovoljiti svim analizama i provjerama u kojima se utvrđuje da ste koristili samo dopuštena sredstva. Eko markica nam je potvrda da smo nakon pe godina truda i mukotrpnog rada u vinogradu napokon zaslužili oznaku ekološkog vina. Ekološki pristup je višestruko skuplji oblik proizvodnje i ne može se svugdje primijeniti. Zahtijeva znatno više ljudskog rada i suživota s prirodom pa se na kraju svodi na filozofiju života samog vinara.', objašnjava Andro Tomić čiji se slavni moto 'Vino se pije na ure, ne na litre' definitivno može primijeniti i na ovaj, ekološki dio kulture ispijanja vina.