Tijekom travnja magazin Ja TRGOVAC i agencija Hendal napravili su istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina s ciljem utvrđivanja trenda konzumacije pive u našoj zemlji. Rezultati su zanimljivi - naime, pokazalo se da je potrošnja, u odnosu na 2018. godinu pala za gotovo 10 posto - ukupno 78,6% ispitanika izjavilo je da pije pivo, dok ih je u 2018. godini bilo 87,3%. S obzirom na trenutnu pandemiju koronavirusa koja se itekako odrazila na naše potrošačke navike, ne čudi da se to očituje i kod potrošnje piva.
S druge strane, značajna je razlika u učestalosti konzumacije. Prema rezultatima istraživanja, svakodnevno pivo danas pije 10,2% konzumenata piva, što je točno dvostruko više nego u 2018. godini kada ih je bilo 5,1%. Većina potrošača piva po novom istraživanju pije kod kuće. To naime ističe njih 62,8%, što je dosta više od 50,9% iz 2018. godine. Otprilike za toliko je pala potrošnja izvan kuće (pivnica, kafić, restoran i sl.), danas je 19,7% takvih potrošača, a u 2018. bilo ih je 33,5%.
Zadnjih je godina zanimljivo pratiti i trend konzumacije craft piva koje u sve većem broju na tržište plasiraju male zanatske pivovare. Na pitanje piju li više pivo craft pivovara ili velikih industrijskih pivovara, njih 71,9% potrošača izjavilo je da piju više pivo velikih industrijskih pivovara što je malo više nego lani. Istodobno, craft pivo zabilježilo je osjetniji rast s 8,9% na 11,2% potrošača koji više piju ovu varijantu piva.
Što se tiče popularnosti piva, sasvim očekivano, najpopularniji je svijetli lager sa 68,3% udjela (značajan rast u odnosu na 55,5% iz 2018.), slijedi pivo s voćnim okusom, a potom dolazi tamno pivo. Ale ima 6,4% poklonika (u 2018. nije ponuđeno kao izbor), pšenično 3,7% (7% u 2018.) te je vidljiv pad konzumacije bezalkoholnog piva - sa 4,7% u 2018. na 0,5% danas.